Bankkaart gestolen in Istanbul

ErasmusserIstanbul
Topic Starter
Berichten: 1

Bankkaart gestolen in Istanbul

#1 , 22 nov 2015 18:26

Dag allemaal,

Terwijl mijn ouders op bezoek waren in Istanbul is er een man de bankkaart uit onze handen komen trekken terwijl we geld aan het afhalen waren.
We hebben onmiddellijk cardstop gebeld maar door een probleem met de verbinding konden we de kaart pas 8 minuten later blokkeren.
Er is geld mee afgehaald in die minuten.
Onze reisverzekering houdt enkel rekening met spullen die gestolen zijn terwijl we er zelf niet bij waren en we hebben nog geen contact kunnen opnemen met Crelan.
Kunnen we ergens toch iets doen om een deel van het geld terug te krijgen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 22 nov 2015 18:38

Hoe komt die mens aan de code?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 nov 2015 19:00

Hoe komt die mens aan de code?
En op een paar minuten reeds geld kan afhalen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3794

#4 , 23 nov 2015 13:57

Vals numpad, kijken terwijl je ouders de code intikten, magneetstrip uitlezen, ...
Methodes genoeg helaas.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 23 nov 2015 16:10

Indien jullie zo vlug mogelijk Card stop hebben verwittigd, kan jullie weinig verweten worden. Zij moeten dan hun verantwoordelijkheid opnemen. Er mag natuurlijk niets gebeurd zijn dat jullie de dader het hebben gemakkelijk gemaakt vb. door de code op de kaart te noteren.
Bovendien , het kan gebeuren dat pas na twee dagen wordt vastgesteld dat uw kaart is gestolen/verdwenen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Andere”