Beste mensen,
Ik zit met de volgende situatie. Mijn CV ketel warme niet goed op. Loodgieter komt langs en repareert de CV. Volgens hem is het de Trafo. Nieuwe erin gezet, hopelijk probleem verholpen.
Helaas niet. Probleem houdt aan. Loodgieter komt terug, en belt met het bedrijf van de CV. Die raadt hem aan de ionisatiekoppen te vervangen, wat het probleem wel oplost. Trafo wordt weer verwijderd, oude teruggeplaatst.
Nu krijg ik een rekening, waarbij de loodgieter voor allebei de keren dat hij langs is geweest, 50 euro rekent. In totaal dus 100 euro. Mijn inziens is dit onredelijk; hij heeft immers de eerste keer niet goed gerepareerd. Dat is niet mijn schuld, en zou dus ook niet voor mijn rekening moeten komen. Als ik in het restaurant waar ik werk, de eerste keer een slecht gerecht op tafel zet, reken ik immers ook niet het tweede, vervangende gerecht aan de klant.
Wat is jullie mening hierover? Moet ik dit klakkeloos accepteren ja of nee?