Fitness club meer geld van rekening gehaald dan in contract

sandyvre
Topic Starter
Berichten: 8

Fitness club meer geld van rekening gehaald dan in contract

#1 , 16 aug 2015 11:17

Vorige maand langs geweest in X in de buurt voor een fitnessabonnement. Je kon daar enkel aan een automaat inschrijven. Ik heb aangevinkt dat ik een abonnement voor 19.95 per maand wou afsluiten. De eerste maand kwam daar een extra kost van 19.95 euro bij. Ok ik betaal via bancontact. Dus op 17/07 heb ik 39.90 euro betaald. Op 13/08 is er door X 63.89 euro van de rekening gehaald. Dit komt niet overeen met de 19.95 die is afgesproken. Ik heb via de bank deze opdracht geweigerd. En de schuldeiser laten blokkeren. Normaal zou dit bedrag nu eerstdaags terug op mijn rekening moeten staan.
Ik vind dit ongehoorde praktijken. Kan ik op basis van dit gebeuren dit jaarcontract stopzetten. Het kan toch niet dat je een overeenkomst aangaat voor 19.95 per maand men plots meer dan het 3 dubbele van de rekening haalt.
Al verschillende keren proberen bellen naar de klantendienst maar daar neemt niemand op dat is gewoon een bandje dat dan verbroken wordt.
Wat kan ik nu best verder ondernemen ?
Laatst gewijzigd door Vandebos op 16 aug 2015 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2015 11:28

Hoe kunnen ze nu geld van je rekening halen, zonder opdracht ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

chantika
Berichten: 961

#3 , 16 aug 2015 12:40

Bron forum regels.
5. Materiaal waarop auteursrechten gelden en/of private correspondentie mogen niet geplaatst worden zonder akkoord van de eigenaar/betrokkene. Namen van personen of firma’s mogen niet worden vermeld. Daar permanente controle van alle berichten onmogelijk is, zijn enkel de plaatsers van het bericht aansprakelijk voor de eventuele schade hierdoor veroorzaakt.


Volgende stap is een aangetekend schrijven.

Laat ons weten hoe ze het opgelost hebben.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 16 aug 2015 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post overzichtelijk gemaakt.

Reclame

Terug naar “Andere”