Verkeerd chassisnummer op inschrijvings- & keuringsbewijs

minimi
Topic Starter
Berichten: 2

Verkeerd chassisnummer op inschrijvings- & keuringsbewijs

#1 , 30 jun 2015 17:53

Hallo iedereen,

Vandaag belde de garagist van Midas me op om eens langs te komen omdat hij een bepaald stuk van onze auto niet kon bestellen wegens een verkeerd chassisnummer.
Blijkbaar komt het chassisnummer van het inschrijvingsbewijs (dat gele blad) niet overeen met het chassisnummer op de auto. Het is één lettertje verschil (een S ipv een C), dus een administratieve fout.. wss bij de DIV (gelijkvormigheidsattest heeft ook juist chassisnummer). Mijn partner rijdt al 5 jaar met die auto rond, heeft de auto al gekeurd gekregen, al verschillende onderhouden gehad, al 2x naar de politie gemoeten voor de auto, maar nu is het de eerste keer dat iemand deze fout opmerkt.

Bij Cardoen (waar we de auto gekocht hebben) zeggen ze dat ze het gaan proberen in orde te maken. Hij zegt dat hij met de juiste mensen kan praten. Dat het misschien €130 zal kosten. Hij zegt dat we moeten wachten met bellen naar de verzekeraar of de DIV.
Bij Midas zegt de garagist dat we er op moeten blijven hameren dat wij niets verkeerd gedaan hebben en dat dus ook niet gaan betalen. Hij vreest dat de auto opnieuw rijklaar gemaakt zal moeten worden, opnieuw ingeschreven en opnieuw gekeurd, dus dat het kostenplaatje nog groter kan worden. Hij stelt voor om direct naar de verzekeraar te bellen.

Ik denk eerlijk gezegd dat de fout bij de administratie van de DIV ligt en niet bij Cardoen (maar heel veel weet ik niet van wie wat doet qua inschrijven van de auto).

Weet iemand raadt? Bellen naar de DIV? Belllen naar de verzekeraar? Afwachten tot wat Cardoen zegt?


Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 02 jul 2015 10:46

Ik denk dat de fout ofwel bij keuringstation ligt ofwel bij DIV. Dit is een administratieve fout, best met u papieren naar DIV station gaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 02 jul 2015 13:22

Zie http://www.mobilit.belgium.be/nl/binari ... 211692.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; : Keuringsstation moet een "aanvraag tot inschrijving" invullen en afstempelen om het chassisnummer te laten corrigeren. Met dit formulier, een kopie van het gelijkvormigheidsattest en het originele inschrijvingsbewijs trek je vervolgens naar DIV. 'k Denk dat de keuring hiervoor 12€ (voor een gedeeltelijke keuring) + 3,8€ (voor opmaak aanvraag inschrijving) zal aanrekenen. DIV waarschijnlijk 30€. Bedragen onder voorbehoud.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 02 jul 2015 14:04

Zie http://www.mobilit.belgium.be/nl/binari ... 211692.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; : Keuringsstation moet een "aanvraag tot inschrijving" invullen en afstempelen om het chassisnummer te laten corrigeren. Met dit formulier, een kopie van het gelijkvormigheidsattest en het originele inschrijvingsbewijs trek je vervolgens naar DIV. 'k Denk dat de keuring hiervoor 12€ (voor een gedeeltelijke keuring) + 3,8€ (voor opmaak aanvraag inschrijving) zal aanrekenen. DIV waarschijnlijk 30€. Bedragen onder voorbehoud.
Is het niet zij die de fout hebben gemaakt die het moeten recht zetten, TS heeft hier geen fout gemaakt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

minimi
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 14 jul 2015 17:05

Zie http://www.mobilit.belgium.be/nl/binari ... 211692.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; : Keuringsstation moet een "aanvraag tot inschrijving" invullen en afstempelen om het chassisnummer te laten corrigeren. Met dit formulier, een kopie van het gelijkvormigheidsattest en het originele inschrijvingsbewijs trek je vervolgens naar DIV. 'k Denk dat de keuring hiervoor 12€ (voor een gedeeltelijke keuring) + 3,8€ (voor opmaak aanvraag inschrijving) zal aanrekenen. DIV waarschijnlijk 30€. Bedragen onder voorbehoud.
Oké, bedankt. Ik ga eens vragen aan de DIV of dit de juiste manier van werken is voor ons geval.

Terug naar “Andere”