Pagina 1 van 1

problemen postkantoor

Geplaatst: 27 mei 2015 20:55
door jamilia
hallo

ik heb nl problemen met depost,
het blijkt dat de postbode mij mijn brieven niet geeft.

ik had een klacht neergelegd met burgerlijke partijstelling en de rechtbank had een aangetekende brief naar mij verzonden om te laten weten dat deze naar de raadkamer werd verstuurd

ik ben er geweest op 8 april een verzoekschrift inzage neer te leggen, dan krijg ik te horen dat ze mij een aangetekende brief hadden gestuurd op 1 april 2015 ik gewoon geschokt en zeg neen ik heb deze nooit ontvangen, ik mag het dossier dan inzien en ik zie dat de onderzoeksrechter ook een brief naar mij had gestuurd in de maand november 2014 welke ik ook nooit heb ontvangen, alles is juist mijn naam mijn adres alles.

ik dien kan klacht in bij de post op hun website om hen te laten weten dat de postbode geen zending heeft achtergelaten dat er een aangetekende zending voor mij was,ik heb dan ook een verzendingscontract gemaakt zodat mijn brieven naar een familielid zal worden gestuurd. deze is betalend.

ik krijg dan rappel van ziekenhuis voor onbetaalde facturen, waar ik nooit het eerst factuur van heb ontvangen.

dan ineens 1 week later zie ik dat er dan toch brieven gestuurd worden naar het andere adres terwijl ik een doorzendingscontract heb betaald.

ik heb dan terug klacht ingediend via de website ze bellen mij op en vragen dan het contractnummer van de doorzendingscontract

een week later, krijg ik dan en mail van hen en zeggen dat er geen probleem is dat er geen brieven verzonden worden naar ander adres en dat de post wel een bericht heeft achtergelaten van de aangetekende zending, ongelooflijk.

kan ik ze dagvaarden? dit is gewoon niet te geloven, hoeveel belangrijke brieven heb ik nu niet ontvangen. was ik niet geweest naar de rechtbank op 8 april had ik nooit geweten dat ze mij een aangetekende brief hadden gestuurd

Re: problemen postkantoor

Geplaatst: 27 mei 2015 22:46
door mbbs1024
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, af en toe komen brieven niet toe, en ik krijg daardoor al eens wat aanmaningen van leveranciers die me extra kosten aanrekenen wegens laattijdige betaling, en werd daardoor ook al eens gestalkt door een incassobureau.
Klacht indienen op de website van de post haalt totaal niets uit, je krijgt dan een mailtje terug waarin ze je zeggen dat ze het spijtig vinden dat een poststuk niet toegekomen is, en dat je daartegen eigenlijk niets kan tegen doen.
Na de zoveelste aanmaning voor een faktuur dat ik nooit gekregen had, heb ik gedreigd om op een drukke marktdag het postkantoor te gaan barikaderen met spandoeken waarop staat wat ik zoal vindt van hun service, is de postbode komen aanbellen om te zeggen dat het lokale postkantoor er ook niet kan aan doen als er zaken in het sorteercentrum verloren gaan.

Ik raad iedereen aan om zoveel mogelijk zaken per e-mail af te handelen, of per fax.
Gecombineerde printers/scanners hebben meestal ook een fax functie, en een fax heeft dezelfde juridische waarde als een aangetekende brief

Re: problemen postkantoor

Geplaatst: 27 mei 2015 22:56
door Vandebos
Een bekende online schoenwinkel heeft mij vandaag voor de derde keer en deze keer met succes mijn bestelling verzonden... Tenminste, ik heb een bericht in mijn bus dat het pakket in het kantoor op mij wacht...

De eerste zending is nooit aangekomen, de tweede was onleesbaar gekribbeld getekend terwijl ik aan het werk was... Dit is niet de eerste keer dat ik dergelijke fratsen voor heb. Bij online bestellingen laat ik tegenwoordig de pakketdienst die levert wel degelijk meespelen in de beslissing waar ik bestel.

Re: problemen postkantoor

Geplaatst: 28 mei 2015 07:15
door wingman
Idem dito.....
Plots aangetekende zending van hospitalisatieverzekering dat polis geschorst is door niet betalen van de premie.
Factuur niet gekregen, rappel niet gekregen, eerste aangetekende brief nooit ontvangen. Bewijs van aflevering gevraagd en kreeg kopie dat deze bij mij was aangeboden op een dag dat de post had gestaakt.....
Je kan er gewoon niets tegen beginnen.
Mijn polis opnieuw moeten aanvragen, nieuwe documenten moeten invullen met ondertussen een operatie welke ik eerlijkheidshalve heb vermeld, en dus een duurdere premie.

En dan zwijgen we nog over alle andere fratsen de afgelopen jaren.

Re: problemen postkantoor

Geplaatst: 28 mei 2015 08:43
door Xenophon
Weinig aan te doen inderdaad. Ook niet de eerste keer dat ik een herinnering toegezonden krijg waarvan ik nooit de factuur gezien heb en de firma in kwestie me bezweert dat het nochtans correct verzonden hebben (herinnering zonder initiële factuur resulteert meestal in een behoorlijk kwaad telefoontje van mijnentwege). Ik tracht alles zo te regelen dat zoveel mogelijk via e-mail opgezonden wordt.

Koerierfirmas zijn ook niet altijd ideaal: ofwel moet je lopen als een gek om een pakje in ontvangst te kunnen nemen (als het bij afwezigheid geleverd wordt in een kiala-punt of een boekhandel is het nog een gemak), ofwel veel geluk hebben. Kwam zo eens thuis na 't werk (waar ik geen pakjes kan laten leveren) en vond voor de buitendeur een aan mij geadresseerd pakje van zo'n firma (ga de naam maar niet vermelden). Het stond er gelukkig nog onaangeroerd. De inhoud: telelens van 3500 Euro, dit was in het centrum van Brussel, wie weet hoe lang het er al stond. Na klacht bleek dat 'iemand' getekend had voor ontvangst. Lees: de chauffeur, die werkt als (schijn)zelfstandige in onderaanneming en 60-70 zendingen per dag moet afleveren om te kunnen overleven had zelf een krabbel gezet en het laten staan. Gelet op de werkomstandigheden neem ik het de sukkelaar niet eens kwalijk maar beeld je de miserie in indien het verloren was gegaan en ik had moeten beweren niets ontvangen te hebben.

E-commerce is goed, maar die 'last mile', daar moet nog veel aan gesleuteld worden.

Re: problemen postkantoor

Geplaatst: 28 mei 2015 12:41
door JPV
Ik heb ooit een pakje op een psychiatrisch ziekenhuis (2km van me thuis) voor mij mogen afhalen. Pakje was opengemaakt, maar inhoud (babyvoeding) was blijkbaar niet interessant genoeg en lag in de struiken.

Gelukkig kende de receptioniste mij doordat mijn schoonmoeder daar werkte én er ook de naam van m'n werk op stond (omdat het op m'n werk afgeleverd diende te worden).