overgang gratis dienst naar betalende dienst

webmaster
Topic Starter
Beheerder
Berichten: 1146

overgang gratis dienst naar betalende dienst

#1 , 13 feb 2006 21:18

Afzender van volgend bericht gaf toestemming voor plaatsing:

Graag had ik advies gevraagd over een probleem dat al enkele jaren aansleept.

Omdat ik in het onderwijs sta kreeg ik een gratis abonnement van Planet Internet om te surfen op het internet. Er waren geen problemen, tot Planet Internet opeens Scarlet werd.
Blijkbaar moest er dan opeens wel betaald worden, en dus stapte ik over naar Belgacom. Het is allemaal al erg lang geleden, want ik ontving al op 22/12/2004 een factuur van 27,19 euro met 'laatste aanmaning' van Scarlet.
Ook op datum van 18/05/2004 kreeg ik een factuur van 5,35 euro met als bericht 'laatste aanmaning'. Ik heb alles telefonisch uitgelegd aan een zekere V.D.H. van Scarlet, maar op 27/01/2006 ontving ik opeens weer een factuur van 32,54 euro, de som van bovenstaande twee facturen.

Ik heb nooit een contract getekend met Scarlet.


Welk advies kan U me geven in deze zaak ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 13 feb 2006 22:28

Persoonlijk heb ik zowel met Belgacom (2000/2001) als met Planet Internet (2001) problemen inzake facturatie gehad.

Scarlet heeft deze uiteindelijk opgelost in 2005, zij het wel nadat ik een gedetailleerd en volledig overzicht van de facturen en mijn betalingen heb bezorgd.

In uw geval is van belang:
1. de datum van opzeg van uw gratis contract door uw onderwijsinstelling
2. de datum dat u hiervan op de hoogte werd gebracht (opzegmodaliteiten)
3. datum van opzegging (door U)
4. een overzicht van de ontvangen facturen, met hun geldigheid (rekening houdend met 1, 2 en 3 hiervoor)

Bel naar de helpdesk van Scarlet, en vraag een email adres naar waar u uw overzicht kan sturen.

Het zwak punt van PI was zijn boekhouding.

Groetjes,

Luc
PS Ik ben een tevreden gebruiker van PI/Scarlet sinds 2001.

Reclame

Terug naar “Andere”