Beste,
Even een raar verhaaltje schetsen:
Onze energie leverancier heeft ons contract opgezegd na een 4-tal maanden lid te zijn wegens te laat te betalen. ( de maandelijkse betalingen werden volbracht, enkel te laat.)
Nu werd ons een afrekening gestuurd van 1600€.
Voor een normaal gezin van 4 wonende in een half-open bebouwing lijkt me dit enorm veel.
Ik heb daarom gereageerd en hen gevraagd wat er mis kon zijn.
De telefoniste wist ons toen te vertellen dat ze kon zien in de computer dat er een aanpassing was gebeurt van de nieuwe leverancier, maar dat dit nog niet was doorgevoerd, en dus kon ze nog niet vertellen wat die aanpassing juist inhield (mogelijks foutieve meterstanden die eerst werden doorgegeven). Dit kon tot 6 weken duren eer het door hun administratie verwerkt was en ik daar bericht van kreeg.
Na 2 maanden wachten, niets ontvangen en terug gebeld. Hetzelfde verhaal, m'n rekening werd in wacht gezet, en ze gingen dit onderzoeken.
een maand later kreeg ik een brief van een derde partij die de schuld heeft overgekocht, en dus eigenaar is geworden van deze schuld.
Hierop heb ik een aangetekende brief teruggestuurd en het hele verhaal ook gedaan, en gevraagd om dit te herbekijken en me binnen 4 weken te berichten.
Ondertussen ook naar de leverancier via het online klachtenformulier hetzelfde gestuurd.
We zijn ondertussen een kleine 2 maanden verder en nog steeds heb ik hier niets van vernomen.
Hoe ga ik hier best mee verder?
Mvg, Andy