bij verandering van netbeheerder plots op leegstand
Geplaatst: 15 apr 2015 19:32
Goedeavond,
zo een drie jaar geleden krijgen wij bezoek van luminus,
ze vragen de facturen van toen electrabel en maken een vergelijking.
Resultaat, we sparen x aantal euro's uit.
Dus wij geven ons akkoord en zij regelen alles, zo gezegd zo gedaan en we stemmen in op de vraag van hun om te betalen via domiciliering.
Nu drie jaar later krijgen wij bezoek van een andere firma met een voorstel.
Deze vraagt terug een factuur en wat blijkt ( na verder onderzoek):
wij staan sinds drie jaar op leegstandtarief voor electriciteit, aardgas blijft normaal doorlopen.
na contactopname met luminus beweren zij enkel de meterstanden van de gas te hebben verkregen via derden en blijkt dat ze een vergissing hebben begaan.
Nu krijg ik een totaalfactuur + intresten van drie jaar.
Kan dit zomaar?
zo een drie jaar geleden krijgen wij bezoek van luminus,
ze vragen de facturen van toen electrabel en maken een vergelijking.
Resultaat, we sparen x aantal euro's uit.
Dus wij geven ons akkoord en zij regelen alles, zo gezegd zo gedaan en we stemmen in op de vraag van hun om te betalen via domiciliering.
Nu drie jaar later krijgen wij bezoek van een andere firma met een voorstel.
Deze vraagt terug een factuur en wat blijkt ( na verder onderzoek):
wij staan sinds drie jaar op leegstandtarief voor electriciteit, aardgas blijft normaal doorlopen.
na contactopname met luminus beweren zij enkel de meterstanden van de gas te hebben verkregen via derden en blijkt dat ze een vergissing hebben begaan.
Nu krijg ik een totaalfactuur + intresten van drie jaar.
Kan dit zomaar?