Pagina 1 van 1

bij verandering van netbeheerder plots op leegstand

Geplaatst: 15 apr 2015 19:32
door marcelgent
Goedeavond,

zo een drie jaar geleden krijgen wij bezoek van luminus,
ze vragen de facturen van toen electrabel en maken een vergelijking.
Resultaat, we sparen x aantal euro's uit.
Dus wij geven ons akkoord en zij regelen alles, zo gezegd zo gedaan en we stemmen in op de vraag van hun om te betalen via domiciliering.
Nu drie jaar later krijgen wij bezoek van een andere firma met een voorstel.
Deze vraagt terug een factuur en wat blijkt ( na verder onderzoek):
wij staan sinds drie jaar op leegstandtarief voor electriciteit, aardgas blijft normaal doorlopen.
na contactopname met luminus beweren zij enkel de meterstanden van de gas te hebben verkregen via derden en blijkt dat ze een vergissing hebben begaan.
Nu krijg ik een totaalfactuur + intresten van drie jaar.
Kan dit zomaar?

Re: bij verandering van netbeheerder plots op leegstand

Geplaatst: 15 apr 2015 20:11
door roharro
De verjaringstermijn bedraagt VIJF jaar.
Dus perfect inbaar na drie jaar.

Re: bij verandering van netbeheerder plots op leegstand

Geplaatst: 16 apr 2015 10:12
door artemis
Bij leegstandstarief worden geen tussentijdse facturen gemaakt, noch betaalt u abonnementsgeld. Het uiteindelijke tarief is echter veel hoger, geen erg als uw verbruik minimaal is zoals bij leegstand.
Dus zoals ik het lees staat u al voor 3 jaar op leegstandstarief voor elektriciteit, krijgt u al die tijd tussentijdse energiefacturen + jaarlijks een eindfactuur van Luminus waarop enkel gas aangerekend wordt en hebt u al die tijd niet gemerkt dat u geen cent voor elektriciteit betaalt?
Dat moet een erg gepeperde rekening geweest zijn voor 3 jaar elektriciteit aan leegstandstarief!

PS Luminus, Electrabel, .. zijn energieleveranciers. Een netwerkbeheerder (bv Eandis) kan je niet kiezen, blijft altijd dezelfde.