Wij hebben een huis gekocht en zijn het aan het renoveren.
In verband met de verlichting moesten we gaten laten boren in ons betonnen plafond. Hiervoor had mijn man via mail info gevraagd aan een bedrijf/vakman. In reply werd meegedeeld hoeveel de prijs was per boring. Mijn man vroeg vervolgens of hij op dag X kon langskomen, maar dat bleek niet mogelijk.
De rest is telefonisch gegaan. Een ander voorstel ging ook niet, want het bedrijf had dan enkele weken verlof.
Mijn man herinnert zich dat de vakman vroeg of hij in week x kon langskomen, maar mijn man heeft toen iets geantwoord in de zin van dat we dat tegen dan wel zouden zien of dat ging.
Dit was het laatste contact...
...Tot ineens deze maandag 10/03 de vakman aan het huis toekwam - wij waren er niet, wij waren beide aan het werk. Enkel onze loodgieter was aanwezig. De vakman belt kwaad naar mijn man: dat de boringen al gebeurt zijn (wij hadden ondertussen een ander bedrijf gecontacteerd en hun de boringen laten uitvoeren), en dat hij de factuur naar ons zou opsturen.
De dag erna stak er al een papier in de brievenbus - een geel dubbeltje waar de aannemer had opgeschreven dat we bij hem "x aantal boringen hadden besteld op 10/3. Bij aankomst bleken de spots geboord te zijn. Wij zullen een factuur sturen om de verloren tijd in te halen. Dit is 1/3 van de factuur." en dan de berekening, incl verplaatsingskosten.
We zijn redelijk ontzet. Het geel dubbel dat hij ons bezorgde, is een 'werkbon', met een bonnummer en dergelijke, maar iets dergelijks hebben wij ook nooit ondertekend. We zouden zelfs nooit een afspraak maken op een maandag, want dan werken we beiden.
We hebben zoiets van: we vragen info, we kwamen niet tot een datum en hebben niets vastgelegd, noch iets ondertekend.
In hoeverre kan de vakman van ons eisen dat we zoiets betalen?? We voelen ons geïntimideerd.