Stopzettingscontract fitness verloren, geldigheid?
Geplaatst: 28 feb 2015 17:45
Hallo,
Ik heb een hele tijd gefitnessed bij Jim's Fitness in Gent tot mijn tevredenheid, vriendelijke mensen en een goede sfeer. Omdat het niet meer goed lag mbt mijn nieuw werk heb ik het opgezegd. Hiervoor heb ik een document getekend bij de balie, ze vertelden me dat alles in orde ging komen. Dit was 19 november 2012.
Nu was dit gedomicilieerd, en de domiciliëring bleef doorlopen. Ik heb hier meerdere malen voor gebeld, dit geraakte maar niet in orde en ik heb uiteindelijk zelf de domiciliëring stopgezet. December 2012 heb ik wel nog betaald. Uiteindelijk is de domiciliëring blijkbaar automatisch stopgezet door hun omdat de betaling al een aantal maanden niet meer binnenkwam.
Nu is het februari 2015 (bijna 3 jaar later) en ik heb per email van een incassobureau een aanmaning tot betalen gekregen, + interesten en schadevergoeding, totaal een kleine 300 euro!
Ik ben ondertussen die stopzetting kwijt. Ik heb gebeld naar Jim's, ze vinden in hun systeem geen memo terug (dat kan uiteraard vergeten zijn in te voeren door een medewerker). Ik heb ze ook gevraagd de tikkingen op te vragen, als bewijs dat ik er niet meer kwam, en inderdaad de laatste tikking in hun systeem was ook 19 november 2012. Ik was dus niet aan het ijlen...
Ik heb aan de telefoon letterlijk gehoord dat het een policy is van Jim's fitness om 'slapende klanten' op te volgen en deze uit te melken, dit is een grote bron van inkomsten voor de fitness.
Mij stoot het enorm tegen de borst te moeten betalen voor iets dat ik duidelijk niet gebruikt heb, wat aantoonbaar is door hun elektronisch tiksysteem. Heb ik een poot om op te staan? De meesten zullen hier zeggen 'nee', maar toch, wat kan ik hiertegen doen? Ik heb ook geen zin om de wijsneus te gaan uithangen en uiteindelijk de deurwaarders en advocaten nog rijker te maken. (ook slapend)
Ik heb ook een kopie van het oorspronkelijk contract opgevraagd om na te kijken of het in lijn is met de wetgeving omtrent consumentencontracten die automatisch verlengd worden.
De manager van Jim's ging mij ook nog terugbellen...(maar ik heb er niet veel hoop op, die wil gewoon geld binnenhalen)
Is iets anders zoals bvb een facebook of twitter actie een goed of slecht idee? Dit kan hun motiveren om 'redelijk' te zijn...
Alvast bedankt!
Ik heb een hele tijd gefitnessed bij Jim's Fitness in Gent tot mijn tevredenheid, vriendelijke mensen en een goede sfeer. Omdat het niet meer goed lag mbt mijn nieuw werk heb ik het opgezegd. Hiervoor heb ik een document getekend bij de balie, ze vertelden me dat alles in orde ging komen. Dit was 19 november 2012.
Nu was dit gedomicilieerd, en de domiciliëring bleef doorlopen. Ik heb hier meerdere malen voor gebeld, dit geraakte maar niet in orde en ik heb uiteindelijk zelf de domiciliëring stopgezet. December 2012 heb ik wel nog betaald. Uiteindelijk is de domiciliëring blijkbaar automatisch stopgezet door hun omdat de betaling al een aantal maanden niet meer binnenkwam.
Nu is het februari 2015 (bijna 3 jaar later) en ik heb per email van een incassobureau een aanmaning tot betalen gekregen, + interesten en schadevergoeding, totaal een kleine 300 euro!
Ik ben ondertussen die stopzetting kwijt. Ik heb gebeld naar Jim's, ze vinden in hun systeem geen memo terug (dat kan uiteraard vergeten zijn in te voeren door een medewerker). Ik heb ze ook gevraagd de tikkingen op te vragen, als bewijs dat ik er niet meer kwam, en inderdaad de laatste tikking in hun systeem was ook 19 november 2012. Ik was dus niet aan het ijlen...
Ik heb aan de telefoon letterlijk gehoord dat het een policy is van Jim's fitness om 'slapende klanten' op te volgen en deze uit te melken, dit is een grote bron van inkomsten voor de fitness.
Mij stoot het enorm tegen de borst te moeten betalen voor iets dat ik duidelijk niet gebruikt heb, wat aantoonbaar is door hun elektronisch tiksysteem. Heb ik een poot om op te staan? De meesten zullen hier zeggen 'nee', maar toch, wat kan ik hiertegen doen? Ik heb ook geen zin om de wijsneus te gaan uithangen en uiteindelijk de deurwaarders en advocaten nog rijker te maken. (ook slapend)
Ik heb ook een kopie van het oorspronkelijk contract opgevraagd om na te kijken of het in lijn is met de wetgeving omtrent consumentencontracten die automatisch verlengd worden.
De manager van Jim's ging mij ook nog terugbellen...(maar ik heb er niet veel hoop op, die wil gewoon geld binnenhalen)
Is iets anders zoals bvb een facebook of twitter actie een goed of slecht idee? Dit kan hun motiveren om 'redelijk' te zijn...
Alvast bedankt!