my save account

dewitrudi
Topic Starter

my save account

#1 , 16 feb 2015 00:39

hallo,

heeft er iemand in België negatieve ervaringen met "mysaveaccount"?
eventjes de situatie schetsen: eind januari ben ik telefonisch gecontacteerd geweest door iemand die beweerde te spreken in naam van my save account en waar ik via verschillende sites vermindering kon krijgen op aankopen en waar ik dan een bonussysteem kon ontvangen"credits"
alles werd netjes voorgesteld en na afloop van het gesprek werd alles opgenomen en moest ik juist bevestigen.
na 14 dagen zou er dan éénmalig een som van 95€ van de rekening gehaald worden als activeringskosten.
nu was ik die 14 dagen uit het oog verloren en ben nu genoodzaakt aan hen 95€ te betalen.noteer dat dat dit telefonisch gedaan heb en ik geen enkele schriftelijke overeenkomst gezien of getekend heb. ik werd via email verwittigd dat er op 19/02/2015 een incasso zou gebeuren van deze som door Mempay(incassokantoor) en dat ik verder niets hoefde te doen.Ik heb uit voorzorg deze opdrachtgever laten blokkeren.
ik vind dit ruiken naar pure oplichterij.
wie kan er mij helpen?
alvast bedankt voor jullie feedback

ps ik heb al heel wat negatieve reacties gelezen op een Nederlandse site(forum)maar wil eens horen of er hier in België ook al ontevreden mensen zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 16 feb 2015 08:56

Ook een mondelinge overeenkomst is bindend, dus neen, dit is geen oplichterij. U heeft zichzelf akkoord verklaard met een betalende dienst, en moet hier nu ook voor betalen.

sloeberken

#3 , 16 feb 2015 10:19

Wel opletten met dergelijke zaken. Hun website beantwoord totaal niet aan de wetgeving, geen kvk-nummer en adres gegevens.
Zou dit zeker niet betalen. Vraag desnoods hun wettelijke gegevens.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 16 feb 2015 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

LeenW

#4 , 16 feb 2015 10:21

Wel opletten met dergelijke zaken. Hun website beantwoord totaal niet aan de wetgeving, geen kvk-nummer, adres gegevens en telefoonnummer.
Zou dit zeker niet betalen.
Maar de website komt toch niet tussen bij de verkoop?

Mondelinge overeenkomst die te bewijzen is => betalen

sloeberken

#5 , 16 feb 2015 11:24

Mondelinge overeenkomst die te bewijzen is => betalen
Ze moeten wel aan de voorwaarden beantwoorden die de wet voorschrijft.

Verkoop op afstand.
de kenmerken van het product;
de identiteit van de onderneming en haar geografisch adres;
de totale prijs en de wijze van betaling;
de wijze van levering, uitvoering en het beleid inzake klachtenbehandeling.
Als ze eerlijke praktijken doen welke de wet voorschrijft, moet dit ook op hun website vermeld staan.

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... OHEeuaG9CM" onclick="window.open(this.href);return false;

LeenW

#6 , 16 feb 2015 12:28

Maar een bedrijf is toch helemaal niet verplicht een website te hebben? Bij een telefonische overeenkomst is de informatie op een website dan toch ook niet relevant? Het enige dat telt is dat het telefoongesprek correct is verlopen.

sloeberken

#7 , 16 feb 2015 15:06

Maar een bedrijf is toch helemaal niet verplicht een website te hebben? Bij een telefonische overeenkomst is de informatie op een website dan toch ook niet relevant? Het enige dat telt is dat het telefoongesprek correct is verlopen.
Als deze voorwaarden zijn vervuld, is het telefoongesprek correct is verlopen.

de kenmerken van het product;
de identiteit van de onderneming en haar geografisch adres;
de totale prijs en de wijze van betaling;
de wijze van levering, uitvoering en het beleid inzake klachtenbehandeling.

kvh

#8 , 17 feb 2015 20:55

Misschien dit eens doorlezen

https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopi ... 24&t=14745" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben trouwens ook slachtoffer, maar ik weiger te betalen. De gestuurde factuur voldeed helemaal niet aan de wettelijke vorm, geen adres, geen btw nr, niets ... Het incassobureau die ze inschakelden zijn trouwens ook fraudeurs, meer incassokosten aanrekenen dan verplicht, 15% van het te betalen bedrag met een minimum van 40€, ik kom al aan ruim 70 €.

De voorwaarden op de site: http://be.mysaveaccount.com/pages/stati ... conditions" onclick="window.open(this.href);return false;
merk op
Op de Overeenkomst is Belgiës recht van toepassing.
Voor zover door deze Algemene Voorwaarden of de regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Belgiëse rechter.

Is het aangeraden om het incassobureau een aangetekend schrijven te sturen? En wat als ze deze weigeren? Is dit in mijn voordeel?

Wat betekent onderstaande trouwens, is dit correct?
Omdat wij als buitenlandse bedrijf geen fysieke vestiging hebben zijn wij niet verplicht om een KvK nummer te vermelden.
Daarom vallen wij onder andere wetgeving wat betreft kvk en btw.
Wij opereren niet alleen in Nederland maar ook in Belgie en Duitsland.

LeenW

#9 , 17 feb 2015 22:49

Bent u particulier? Dan is een factuur niet verplicht, mag dus een gewone afrekening zijn.

sloeberken

#10 , 17 feb 2015 23:48

Bent u particulier? Dan is een factuur niet verplicht, mag dus een gewone afrekening zijn.
Hoe kun je dan betalen zonder dat er een factuur is. Ik denk bij verkoop op afstand dat er zeker een factuur moet zijn.

LeenW

#11 , 17 feb 2015 23:53

Hoe kun je dan betalen zonder dat er een factuur is. Ik denk bij verkoop op afstand dat er zeker een factuur moet zijn.
Klopt, excuses, ben in de war met een ander topic.

kvh

#12 , 18 feb 2015 09:38

Dus als een factuur niet voldoet aan de wettelijke vormvereisten, en ik betaal niet ... en ik heb zwart op wit gesteld dat ik deze 'illegale' factuur niet betaal ... wat kunnen ze dan nog doen?

Ik veronderstel dat elke factuur gestuurd naar iemand binnen de EU moet voldoen aan de wettelijke vormvereisten, ook al zou het bedrijf van buiten de EU komen?

Turaki

#13 , 18 feb 2015 09:45

Het feit dat de factuur niet voldoet aan de wettelijke eisen, wil niet zeggen dat de schuld niet bestaat. Niet betalen enkel op basis van een niet-conforme factuur is een slecht idee.

kvh

#14 , 18 feb 2015 10:19

Bij een verkoop op afstand moet ook duidelijk het adres van de onderneming vermeld worden?

Wat ik eigenlijk wil weten, als een bedrijf van buiten de EU hier iets wil verkopen d.m.v. contracten, dienen ze dan de Europese regelgeving te volgen?
Hebben ze een BTW-nummer nodig? Moeten ze een vestigingsadres hebben binnen de EU, al was het maar een postbus? Mysaveaccount heeft dit allemaal niet, staat niet op de factuur, en ze zijn duidelijk actief in België, Nederland en Duitsland.

LeenW

#15 , 18 feb 2015 10:23

Bij een verkoop op afstand moet ook duidelijk het adres van de onderneming vermeld worden?

Wat ik eigenlijk wil weten, als een bedrijf van buiten de EU hier iets wil verkopen d.m.v. contracten, dienen ze dan de Europese regelgeving te volgen?
Hebben ze een BTW-nummer nodig? Moeten ze een vestigingsadres hebben binnen de EU, al was het maar een postbus? Mysaveaccount heeft dit allemaal niet, staat niet op de factuur, en ze zijn duidelijk actief in België, Nederland en Duitsland.
Hangt ervan af wat er hier precies in België gebeurt, als ze de pakjes van het buitenland opsturen, moeten ze hier niets hebben.

Terug naar “Andere”