Aanmaning gerechtsdeurwaarder ivm parkeerboetes

jonassmets
Topic Starter

Aanmaning gerechtsdeurwaarder ivm parkeerboetes

#1 , 06 feb 2015 12:00

Beste forumleden,

Ik haal tot mijn ontsteltenis net 3 brieven van een Antwerpse gerechtsdeurwaarder uit mijn brievenbus. Het betreft 3x een aanmaning voor 3 parkeerboetes uit maart 2014.
Over de parkeerboetes valt niet te twisten, die heb ik toen zeker gekregen. Alleen heb ik hier nooit een schrijven van ontvangen. Ik ben kort na maart 2014 verhuisd (naar de straat waar ik de parkeerboetes heb opgelopen en waar ik ondertussen een parkeervergunning voor heb). Ik heb me na mijn verhuis zo snel mogelijk gedomicilieerd (dit moet eind april begin mei geweest zijn) en heb mijn kentekenbewijs ook over laten zetten op mijn nieuwe adres.
De boetes en ik vermoed ook het aangetekende schrijven zullen op mijn oude adres zijn toegekomen.

Met de doorvoering van de aanpassing van mijn autoinschrijving is destijds iets misgelopen bij de kruispuntbank (of iets dergelijks) want in augustus werd mijn auto bij mij voor de deur gesleept. De politie vond aan de hand van mijn nummerplaat enkel mijn oude adres. Na heel wat op en neer bellen bleek die fout bij de kruispuntbank te liggen, zij waren op een knopje vergeten drukken.

Kan een gerechtsdeurwaarder mij deze aanmaningen schrijven (het bedrag van de oorspronkelijke boetes is uiteraard aardig gestegen)... Zonder dat ik hiervoor eerst minimaal een aangetekend schrijven van GAPA (Gemeentelijke Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen) krijg? Ik was er namelijk vanuit gegaan dat, aangezien ik geen post kreeg over de boetes, ze vergeten, verdwenen... waren.

Ze verzoeken mij 3x een bedrag op hun rekening te storten.
Ik heb er geen probleem mee om de oorspronkelijke boetes te betalen, maar de 150 euro die er ondertussen per boete bij gekomen zijn vind ik toch iets teveel van het goede.

Wie heeft raad en tips?
Alvast bedankt,
Jonas Smets

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 06 feb 2015 12:39

Er zal niets anders opzitten dan deze zo snel mogelijk te betalen, voor er nog heel wat meer kosten bijkomen. Er zit toch altijd een bon onder u ruitenwisser.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW

#3 , 06 feb 2015 13:19

Een deurwaarder mag min of meer doen wat hij wil in zo'n geval. Betalen is de boodschap, de volgende herinnering wordt u voort aangerekend.

U zegt dat er ergens een fout is gemaakt met uw adreswijziging, door wie juist? Daar kan u dan de schade op verhalen.

Reclame

j.demoor

#4 , 08 feb 2015 09:09

Adreswijziging had u kunnen meedelen aan het Gemeentelijke Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen

U had ook gebruik kunnen maken van http://www.bpost.be/site/nl/residential ... ymove.html" onclick="window.open(this.href);return false; inzake doorsturen briefwisseling.

De boetes verstuurd naar uw adres ten tijde van de overtredingen wordt u geacht ontvangen te hebben.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”