Herroepingstermijn aannemer - voorbeeld aangetekend schrijve

flieteke
Topic Starter

Herroepingstermijn aannemer - voorbeeld aangetekend schrijve

#1 , 04 feb 2015 14:40

Beste,
mijn vader heeft overhaast en uit goed vertrouwen in de aannemer een offerte ondertekend. Dit gebeurde bij mijn vader thuis.
Op deze offerte ontbrak heel wat informatie, eenheidsprijzen, welke werken er effectief worden uitgevoerd, en bovenal , achteraf door mij bekeken (maar toen was de offerte al ondertekend) ene te hoge prijs.
Mijn vader heeft ook bij ondertekenen een voorschot gegeven van 20%.
Omwille van bovenstaande situatie, en de werken die al de dag nadien plaatsvonden zag ik dat de aannemer duidelijk de bouwvoorschriften niet respecteerde.
We hebben dan ook de werken stil gelegd.
Nu vraag ik mij af wat onze rechten en plichten zijn t.o.v. de aannemer en de ondertekende offerte.

De offerte werd éénzijdig door mijn vader ondertekend zonder vermelding van locatie en datum.
Wel staat het adres en de gegevens van de aannemer op het formulier.

Kunnen we ons beroepen op de herroepingstermijn? 14 dagen?
Wat met het voorschot?
Mijn vader wil wel nog bedrag tegemoetkomen voor de reeds geleverde werken/kosten.

Indien we aangetekend schrijven moeten sturen, is er hier een voorbeeldtekstje van, of welke gegevens moeten hier zeker in opgenomen worden?
Deels ook om de financiële regeling wat betreft het voorschot?

Alvast bedankt!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding