Beste mensen,
Ik heb even een snelle vraag.
Kan ik problemen krijgen door een alarmpistool (overigens volledig legaal aangekocht en vergunning is niet nodig in Belgie, staat wel een BEL keurmerk van de overheid op) op te sturen naar Mexico met 1 of andere pakjesdienst? Bij voorkeur Bpost, gezien het GROTE prijsverschil (bij Fedex etc is het makkelijk 100 eur duurder).
Ik heb wat rondgekeken en vind nergens informatie ivm hun wetgeving omtrent alarmpistolen ... Wel enkele webshops dat naar daar versturen, wat me doet vermoeden dat dit daar toegelaten is? Volgens de koper zelf is het trouwens volledig legaal in Mexico van alarmpistolen te hebben maar er zijn simpelweg geen winkels daar, en hij koopt liever van een betrouwbare Belg dan 1 of andere webshop, neem ik aan.
Ik zou gewoon niet graag last krijgen ivm illegale 'wapen'smokkel oid... Ikzelf en de koper zijn eerlijke mensen (ik heb verschillende uitgebreide redenen om te weten dat de koper eerlijk is en zich simpelweg veiliger wilt voelen in huis. Hij is niets anders van plan met het alarmpistool. Persoon in kwestie is ook reeds 67) zonder slechte bedoelingen maar dat weten de lieve mensen van de douane natuurlijk niet.
Ik heb reeds op een ander forum geinformeerd en daar kreeg ik wetsartikels ivm verkoop van vuurwapens voorgeschoteld maar ik denk dat deze niet van toepassing zijn aangezien dit allesbehalve een vuurwapen is.
Ook vroeg ik me af of ik dit niet gewoon anoniem kan opsturen? Dan loop ik in principe geen risico? Maar toch doe ik liever niets illegaals...
Alvast enorm bedankt voor jullie inbreng!!
Mvg
Winston