Factuur wijkt af van offerte

Sonny69
Topic Starter
Berichten: 4

Factuur wijkt af van offerte

#1 , 10 nov 2014 18:13

Beste,

Ik heb bij een transporteur een offerte aangevraagd om een zending te versturen naar Slovakije.
Heb hiervoor een offerte ontvangen van +- 350€.
De zending werd verstuurd en na een paar weken heb ik een factuur ontvangen van 1800€.
Ik heb deze factuur meteen geprotesteerd.

In de offerte stond onderaan vermeld dat ik de dag van de afhaling van de zending, de vrachtbriefnummer moest doormailen door 'reply to all' te doen op de mail van de offerte. Aangezien ik zelf op de dag van de ophaling op de baan was heb ik dit niet gedaan.

Ik begrijp dat ik hierdoor geen aanspraak kan maken op de initiële prijs van de offerte en dat ik hiervoor 'iets' extra moet bij betalen.
Maar er ligt wel een gigantisch verschil tussen de offerte van 350€ en de factuur van dik 1800€.
Ik kan moeilijk aanvaarden dat deze administratieve fout een kost van 1500€ zou opleveren.

De transporteur weigert elk gesprek en elke vorm van communicatie hieromtrent.
Deze factuur moet en zal betaald worden.

Mijn vraag nu: Kan dit zomaar? Kan ik hier tegen écht niets inbrengen en dien ik deze factuur botweg te betalen?
Graag uw advies/raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sonny69
Topic Starter
Berichten: 4

#2 , 13 nov 2014 13:43

Niemand enige ervaring met iets dergelijks?

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 13 nov 2014 13:58

U heeft de factuur reeds geprotesteerd.

En heeft u dat dan ook gedaan met verwijzing naar de offerte?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Sonny69
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 14 nov 2014 21:53

Inderdaad, duidelijk verwezen naar de offerte maar de transporteur verschuilt zich achter het zinnetje dat de vrachtbriefnummer moest gemailt worden....

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 15 nov 2014 08:24

1500€ extra eisen op een basis van ongeveer 300€ lijkt mij hier rechtsmisbruik. Nu afwachten wat de transporteur antwoord, maar vooreerst het gedeelte dat u niet betwist (bedrag van de offerte) al betalen.

giserke
Berichten: 2434

#6 , 15 nov 2014 11:39

staat op de offerte of verkoopovereenkomst vermeld hoeveel het bedrag anders is als je de mail niet 'reply to all' doet?

Indien niet, kunt U er op wijzen dat chantage strafbaar is.

Sonny69
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 15 nov 2014 12:31

Nee, op de offerte staat alleen dat indien de mail niet naar "reply to all" gestuurd wordt, het normale tarief wordt gehandhaafd....
Maar hoeveel dit exact is, is niet geweten. Er zijn nooit echt tarieven afgesproken geweest...

giserke
Berichten: 2434

#8 , 15 nov 2014 14:19

Printscreens maken van alles. Ook van hun website.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 09 dec 2014 14:35

1500€ extra eisen op een basis van ongeveer 300€ lijkt mij hier rechtsmisbruik. Nu afwachten wat de transporteur antwoord, maar vooreerst het gedeelte dat u niet betwist (bedrag van de offerte) al betalen.
Als de factuur geprotesteerd is zeker niet een stuk betalen want anders verklaar je u akkoord.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”