Pagina 1 van 1
Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet.
Geplaatst: 19 sep 2014 17:37
door nijltjetweety
Na een klacht via mijn pc kwam er van Belgacom een creditnota voor de buur. Hij moet zijn factuur nog voor Maandag 22/09 betalen. Maar op zijn papieren factuur staat dat hij 76 euro moet storten. Op de website staat 63 euro. Binnen de 3 dagen te rekeken vanaf gisteren 18/09 komt er een mail, of een brief van Belgacom. Ik heb net via mijn pc uitstel van betaling gevraagd tot 04/10. Zelfs de pdf van zijn factuur is nog niet aangepast. Ik vrees als hij zijn papieren factuur betaald hij van die creditnota niets meer zal zien.
Re: Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet
Geplaatst: 19 sep 2014 19:02
door Vandebos
Belgacom verwerkt zijn credit nota's correct. Ik heb er maandelijks enige tientallen. Worst case scenario zal het bedrag van de volgende rekening worden afgehouden.
Re: Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet
Geplaatst: 19 sep 2014 19:43
door nijltjetweety
Blijf ik toch met nog een vraagteken zitten. even wat meer detail.
Een gsm abo van 15 euro/maand werd stopgezet, volgens Belgacom op 01/09. de facturatie was voor de periode van 01/09 tot 30/09. In plaats van schrapping nummer werd er echter na 2 of 3 dagen een abo aangemaakt via Proximus. We gingen onmiddelijk naar de belgacomwinkel voor tekst en uitleg (De buur, mijn vrouw en ik zelf). Dat was op 08/09. Dat ongevraagde abo werd toen onmiddelijk stopgezet. De creditnota spreekt over 13 euro. het abo is 15 euro. Waarom moet de buur alsnog 2 euro betalen voor een ongevraagd abo, en wat met de bedenktijd die hoort bij een nieuw abo?
Re: Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet
Geplaatst: 19 sep 2014 20:20
door Vandebos
Het verschil kan vermoedelijk worden uitgelegd doordat de stopzetting niet plaatsvond op 31/08, een nieuwe facturatie periode was reeds gestart.
Tussen haakjes ik werk niet voor Belgacom. Indien u zich begeeft op het forum van bik,
http://www.bik.be" onclick="window.open(this.href);return false;, zal een vertegenwoordiger van belgacom/proximus u ongetwijfeld verder kunnen helpen.
Re: Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet
Geplaatst: 19 sep 2014 20:25
door Alfred J
Tussen haakjes ik werk niet voor Belgacom. Indien u zich begeeft op het forum van bik,
http://www.bik.be" onclick="window.open(this.href);return false;, zal een vertegenwoordiger van belgacom/proximus u ongetwijfeld verder kunnen helpen.
Ik denk dat Vandebos een typfout gemaakt heeft en Tik bedoelde;
http://www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet
Geplaatst: 19 sep 2014 20:32
door Vandebos
Oeps, goede cynar, pizza calzone, kwartje rode wijn van de eigenaar aan een van zijn vaste klanten (proeft in ieder geval als een degelijke Barollo en kwam niet uit een kratje..) en de tweede limoncello kunnen een url moeilijk te typen maken...

Re: Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet
Geplaatst: 19 sep 2014 20:41
door Franciscus
Heb ooit een discussie gehad bij telecomprovider X op hun kantoor - volgens hen waren facturen pet hun logo - adres en btwnr kortom dezelfde als de andere factuur niet van hen maar van telecomprovider X maar toch niet van hen.(X) .. alles hetzelfde maar volgens hen toch niet ... ik moest me naar een kantoor van telecomprovider X wenden maar dus niet bij hen, die gingen mij zeker kunnen helpen.
Niet dus, ook niet per mail of telefonisch.
Via ombudsdienst bleek het dan toch ineens van X te zijn maar ze wisten dat niet zo direct dat X ook X was .. is uiteindelijk teruggestort.
PS limoncello is toch juist geschreven

Re: Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet
Geplaatst: 19 sep 2014 21:35
door nijltjetweety
Het verschil kan vermoedelijk worden uitgelegd doordat de stopzetting niet plaatsvond op 31/08, een nieuwe facturatie periode was reeds gestart.
Tussen haakjes ik werk niet voor Belgacom. Indien u zich begeeft op het forum van bik,
http://www.bik.be" onclick="window.open(this.href);return false;, zal een vertegenwoordiger van belgacom/proximus u ongetwijfeld verder kunnen helpen.
Nieuwe facturatieperiode is 1 ding. Een Belgacomabo was weg. Plots staat er ongevraagd een proximusabo na een paar dagen. Als er niets getekend werd, is dat dan wel een geldig abo? dat wil ik toch eerst nog weten via deze nuttige site.
Kan het in dit geval zogezegd om een aanpassing gaan waarvoor geen bevestiging vereist is vanwege de klant, enkel maar omdat Proximus toevallig ook Belgacom is? Is er een regelgeving die dit toestaat?
En vervalt bij dergelijke aanpassing dan ook de wettelijke bedenktijd die bestaat voor het afsluiten van een contract of voor het aankopen van goederen?
PS, de opzeg werd via de site gedaan op 30/08. Die nieuwe facturatieperiode kan er tussen zitten. Want na online stopzetten word er niets stopgezet. dat gebeurt pas na telefonisch contact. Belgacom belt de klant nog op ter bevestiging. Inmiddels zal het 01/09 geweest zijn vermoedelijk.
Re: Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet
Geplaatst: 19 sep 2014 21:50
door Franciscus
Is naam Belgacom niet vervangen door Proximus ?
Re: Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet
Geplaatst: 19 sep 2014 22:12
door Vandebos
Klopt. Belgacom is vanaf heden Proximus.
Re: Verlaging Belgacomfactuur buurman maar hij weet het niet
Geplaatst: 19 sep 2014 23:35
door nijltjetweety
die naam is inderdaad onlangs veranderd. Maar ik had het abo schriftelijk opgezegd, en de buur had ook bevestigd aan de telefoon (daar Belgacom zelf opbelt kan je daarvan natuurlijk niets bewijzen maar dat is nu eenmaal de procedure bij online stopzetting. Dus je gaat beter onmiddelijk een Belgacomwinkel binnen. Maar die online opzeg is dan toch wel bindend want hun antwoord was duidelijk.
Wij hebben uw e-mail over de opzeg van uw abonnement gelezen.
Aangezien het om een vraag betreffende uw Belgacom klantnummer gaat, werd uw mail met referentienummer xxxxxxxxxc overgemaakt aan de collega’s van het desbetreffende departement.
Deze dienst laat ons dan ook weten dat alles op datum van 01/09/2014 werd stopgezet.
. Dus ongeacht de naamsverandering, hoe is het dan mogelijk dat er plots na verdwijnen van dat gsm nummer plots opnieuw dat gsm nummer stond, maar van proximus? Bovendien stond zijn oudere gsm nummer dat behouden bleef nog steeds net als internet en tv als Belgacom abo. Dus de naamsverandering was er toen nog niet. ik heb van de eservice pagina's ook diverse printscreens gemaakt. Of die geldig zijn als bewijs is waarschijnlijk weer iets anders. Maar goed. Alles is stopgezet, en enkele dagen later heb je ongewild een nieuw abo. Dat kan toch niet zo maar ineens geneuren toch?