Technische controle

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

Technische controle

#1 , 17 sep 2014 12:45

Ben eergisteren naar technische controle geweest nadat de wagen in de garage grondig nagezien werd, 4 nieuwe banden, en alles was in orde. Na de testen werd hij afgekeurd zogezegd omdat het rechter dim-licht niet reglementair geregeld was.
Terug naar garage waar men mij verzekerde dat dit hoegenaamd niet klopte en dat ze bij de controle hun apparaten moesten juist instellen.
Moeten wij dit allemaal zo maar laten gebeuren ? Wat met het tijdverlies van 2X naar garage en 2X naar de controle, nogmaals betalen , + het benzineverbruik.
Kan men daar nergens klacht voor neerleggen, of is men zo maar overgeleverd aan de willekeur van enkele arbeiders die misbruik maken van hun aanstelling bij deze diensten ?
dank voor antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 17 sep 2014 12:53

Enkele jaren geleden werd mijn wagen afgekeurd omdat de servo van de remmen niet zou werken.
Merkgarage kon geen gebrek vaststellen.
Terug naar technische controle waar wagen weer werd afgekeurd.
Na aandringen bij chef technische controle keek een ander personeelslid van de technische controle naar de remmen en stelde vast dat ze volledig in orde waren!
Toch wilde men mij de herkeuring aanrekenen wat ik pertinent weigerde. Nadat ik ermee dreigde de toegang tot het keuringsstation te blokkeren mocht ik beschikken zonder te moeten betalen.

U moet dus klacht neerleggen bij de verantwoordelijke van het keuringsstation en het beste verhopen....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bald*no*locks
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

#3 , 30 sep 2014 22:26

Ik heb ook ooit eens een opmerking gehad voor mijn lichten, en ook ik was eerst de garage gepasseerd.

Het jaar erop zonder er iets aan gedaan te hebben en met een halve benzine tank er naar toe, ineens was de opmerking weg.

Autokeuring is een beetje een willekeur, de deuk naast het linker voorlicht die men vorig jaar niet opmerkte, kreeg ik nu dan weer een opmerking op.

Lang geleden toen ik met mijn VW1303S naar de autocontrole reed, zag de controleur niet beter dan met een schroevendraaier in de balken te gaan steken, kreeg een opmerking voor raam/zelfdragend koetswerk, terwijl een VW kever géén zelfdragend koetswerk heeft.

Deze week las ik een opmerking in een dagblad van een personeelslid van de TC, in de lezersbrieven waarin deze verklaarde...."GELDKLOPPERIJ? - Ik wil reageren op de lezers die een probleem hebben met de autokeuring. Ik werk voor de autokeuring. Als werknemers hebben wij er totaal niets aan om iemand af te keuren. Integendeel, het afgekeurde moet zich opnieuw aanbieden voor herkeuring, wat voor ons extra werk betekent. De zogenaamde 'persoonlijke smaak' van het personeel doet niet ter zake, ook niet bij het controleren van de lichten. Die worden immers gecontroleerd met complete neutrale elektronische apparatuur. En bij twijfel wordt meestal het voordeel aan de klant gegeven. Iedereen wil met de auto rijden, maar een deftig onderhoud is duur. Waar zit dan de geldklopperij? Zorg dat Uw voertuig in orde is, dan is er géén probleem."

Een goede tip, ga wanneer die mannen aan de koffie zitten, hebben ze minder volk, minder tijd....
Laatst gewijzigd door bald*no*locks op 01 okt 2014 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 01 okt 2014 17:01

Een goede tip, ga wanneer die mannen aan de koffie zitten, hebben ze minder volk, minder tijd....
Vergeet het. Enkele maanden geleden ook gegaan, juist tijdens hun koffiepauze. De HELE technische Controle lag stil voor minstens 20 minuten. Had nochtans een vaste afspraak. Toen ik vroeg naderhand wat er aan de hand was, verklaarde men me doodleuk dat ze toch ook recht hadden op een korte koffiepauze. Heb wijselijk gezwegen, want wilde gen rode kaart.

bald*no*locks
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

#5 , 01 okt 2014 20:04

Een goede tip, ga wanneer die mannen aan de koffie zitten, hebben ze minder volk, minder tijd....
Vergeet het. Enkele maanden geleden ook gegaan, juist tijdens hun koffiepauze. De HELE technische Controle lag stil voor minstens 20 minuten. Had nochtans een vaste afspraak. Toen ik vroeg naderhand wat er aan de hand was, verklaarde men me doodleuk dat ze toch ook recht hadden op een korte koffiepauze. Heb wijselijk gezwegen, want wilde gen rode kaart.

Slechte tip dus, is mij thans toch wel overkomen hoor...

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 01 okt 2014 20:11

Waar ik al jaren ga ...steeds voortreffelijk en correct behandeld ...
Tussen de garage en controle was blijkbaar een achterlicht defect geraakt... kan gebeuren dus een slechte keuring.
Maar controleur zei kom straks maar direct doorgereden naar lijn X ... zo gezegd en ook zo gedaan ... kwam buiten kijken alles OK...
Rij maar ineens naar uitgang en dan kan u de nieuwe kaart krijgen ...
Was in feite nog erger - was een wagen die twee jaar oud was - in merkgarage hadden ze op voorleggen van mijn autopapieren en lampje gegeven - zelf ingezet - werkte bij controle niet - controleur heeft dan het achterlicht gedemonteerd -lampje eruit en zei maar ze hebben u een verkeerd gegeven moet een type Y zijn. Dus ik mocht terug - zelfs geen verontschuldigingen bij de merkgarage moest nog 45 cent opleggen ...
Dus zeker geen slechte service.

Asterx
Berichten: 155

#7 , 02 okt 2014 12:02

Ik heb ook ooit eens een opmerking gehad voor mijn lichten, en ook ik was eerst de garage gepasseerd.

Het jaar erop zonder er iets aan gedaan te hebben en met een halve benzine tank er naar toe, ineens was de opmerking weg.

Autokeuring is een beetje een willekeur, de deuk naast het linker voorlicht die men vorig jaar niet opmerkte, kreeg ik nu dan weer een opmerking op.

Een goede tip, ga wanneer die mannen aan de koffie zitten, hebben ze minder volk, minder tijd....
St me toe te reageren op bovenstaande,

Uw verhaal is totaal ongeloofwaardig. Het verschil tussen een half/volle tank zal geen enkele invloed uitoefenen aan de afstelling van uw lichten.
Indien uw lichten verkeerd zijn afgesteld moet U zich opnieuw aanbieden voor een herkeuring van de lichten als ze te hoog of laag, teveel binnen of naar buiten staan afgesteld. Het keuringsattest dat u meekrijgt is maar 2 weken geldig, binnen die periode dient u zich opnieuw aan te melden bij het keuringsstation waar het voertuig werd afgekeurd

Carrosserie schade zoals bluts of deuk zal NOOIT een opmerking geven op het keuringsverslag.

Eveneens de goede tip die U meegeeft is gewoonweg uit de lucht gegrepen!
Geen enkele werknemer van een keuringsstation zal een wagen "vlug vlug" controleren om zo tijd te besparen omdat ze met een man minder zijn.

Op een technische keuring gebeuren nu en dan wel eens onjuistheden. En van sommige zaken fronste ik toch ook even mijn wenkbrauwen.
Maar de onzin die u hier neerschreef vroeg gewoon om reactie.

tira00
Berichten: 929

#8 , 02 okt 2014 13:17

Heb ooit een opmerking opgeschreven gekregen dat ik een barstje in mijn voorruit had.
Toen ik thuis kwam alles eens goed nagekeken, geen barst te zien, alleen maar een kapotte vlieg gevonden. Echt gebeurd.
Lijkt me toch een heel groot verschil.

Asterx
Berichten: 155

#9 , 02 okt 2014 13:32

Heb ooit een opmerking opgeschreven gekregen dat ik een barstje in mijn voorruit had.
Toen ik thuis kwam alles eens goed nagekeken, geen barst te zien, alleen maar een kapotte vlieg gevonden. Echt gebeurd.
Lijkt me toch een heel groot verschil.
U ziet het keuringsverslag dat u een opmerking kreeg om een barst in de voorruit, en u wacht totdat u thuis bent om vast te stellen dat het om een vlieg gaat?
Heeft u er enig idee van hoe dit klinkt? Moest U zich opnieuw aanbieden voor herkeuring binnen bepaalde termijn?

tira00
Berichten: 929

#10 , 02 okt 2014 16:47

Neen, was gewoon een opmerking op het papier.
Was een hele oude auto en ik was zo opgelucht dat ie goedgekeurd was, dat ik die opmerking over "dat barstJE" zelfs helemaal niet erg vond. Dolgelukkig ben ik weggereden.
Dacht dat ze een kleine beschadiging bedoelden, maar er stond wel degelijk "barstJE".
En neen, hoefde niet terug te gaan.
Waarom vindt u het zo moeilijk om mensen te geloven als ze dergelijke verhalen vertellen over de autokeuring?
Heeft u aandelen in deze zaak?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 03 okt 2014 17:02

De TC op zijn Belgisch is een schertsvertoning zonder veel meerwaarde.

Het éne jaar wel opmerking over een barstje in voorruit, andere jaar niet.
Idem wegens geen zijpinkers ondanks trekhaak.

Dat er ooit de remdrukbegrenzer achteraan ontbrak - deel van ABS systeem - viel hen niet op.
Dat was anders een "vies" gebrek - uitbreken achterkant bij remmen als je niet volledig rechtuit reed.

De verplichte herkeuring van mijn splinternieuw (!) aardgasvoertuig vorig jaar- door laattijdig prutswerk van kabinet Wathelet - was de grootste comedie die ik er ooit gezien heb ...

bald*no*locks
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

#12 , 12 feb 2018 11:24


Uw verhaal is totaal ongeloofwaardig. Het verschil tussen een half/volle tank zal geen enkele invloed uitoefenen aan de afstelling van uw lichten.
Indien uw lichten verkeerd zijn afgesteld moet U zich opnieuw aanbieden voor een herkeuring van de lichten als ze te hoog of laag, teveel binnen of naar buiten staan afgesteld. Het keuringsattest dat u meekrijgt is maar 2 weken geldig, binnen die periode dient u zich opnieuw aan te melden bij het keuringsstation waar het voertuig werd afgekeurd

Carrosserie schade zoals bluts of deuk zal NOOIT een opmerking geven op het keuringsverslag.

Eveneens de goede tip die U meegeeft is gewoonweg uit de lucht gegrepen!
Geen enkele werknemer van een keuringsstation zal een wagen "vlug vlug" controleren om zo tijd te besparen omdat ze met een man minder zijn.

Op een technische keuring gebeuren nu en dan wel eens onjuistheden. En van sommige zaken fronste ik toch ook even mijn wenkbrauwen.
Maar de onzin die u hier neerschreef vroeg gewoon om reactie.

Ga ik toch even reageren op degene die mijn verhaal onzin noemt...

Deuken worden degelijk vermeld op het keuringsverslag.

Elk jaar ga ik met een halfvolle benzinetank, en tot op heden géén probleem met de afstelling van de lichten.

En de belachelijke tip, had ik ergens niet vermeld dat ik dit uit een lezersbrief gehaald heb?, is goed leren lezen alvorens commentaar te geven....iets doet mij vermoeden dat u banden hebt met Goca

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 12 feb 2018 11:31

Ga ik toch even reageren op degene die mijn verhaal onzin noemt...
Na drie jaar??? :roll: Afin, mij niet gelaten, hoor, maar of je verder nog veel reactie gaat krijgen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bald*no*locks
Berichten: 119
Juridisch actief: Nee
Locatie: nowhere

#14 , 12 feb 2018 12:01

Ga ik toch even reageren op degene die mijn verhaal onzin noemt...
Na drie jaar??? :roll: Afin, mij niet gelaten, hoor, maar of je verder nog veel reactie gaat krijgen...
Juist is juist Tom, t'zal mijn koppigheid zijn als mijn waarheid in twijfel werd/word getrokken, en zie....toch een reactie van u, niet? :wink:

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 12 feb 2018 12:07

Juist is juist Tom, t'zal mijn koppigheid zijn als mijn waarheid in twijfel werd/word getrokken,
Maar zoveel doet het je nu ook weer niet, anders had je wel wat sneller gereageerd, zou ik zo denken?
en zie....toch een reactie van u, niet? :wink:
Enkel een reactie van mij om u erop te wijzen dat we bijna 3,5 jaar later zijn. Op die tijd kan er héél veel veranderen. Ik heb zelf gezien dat op drie jaar tijd de dienstverlening in keuringsstations serieus verbeterd is. Ik ga dus ook niet inhoudelijk reageren, aangezien al de feiten waarover sprake in dit draadje al hopeloos "verjaard" zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”