Hoe extra kosten na tekenen offerte vermijden

Bart8787
Topic Starter
Berichten: 1

Hoe extra kosten na tekenen offerte vermijden

#1 , 22 aug 2014 00:46

Ik heb een offerte laten opstellen voor het herstellen van mijn gevel. Het voorgestelde bedrag lijkt mij redelijk, maar ik heb weinig ervaring met dit soort zaken en ik wil dus 100% zeker zijn dat als ik mij akkoord verklaar met de offerte, er geen extra kosten meer bij komen.

M.a.w.: hoe kan ik ervoor zorgen dat het voorgestelde bedrag in de offerte exact het bedrag is dat ik zal moeten betalen om de werken uit te laten voeren en geen cent meer, ook al kost het bijvoorbeeld meer uren dan dat de aannemer aanvankelijk zelf berekend had.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 22 aug 2014 08:30

Maximale afwijking van het bedrag opnemen in de offerte, bv 10%.

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 22 aug 2014 11:21

Bij herstellingswerken, zeker aan een gebouw is het praktisch onmogelijk een juiste prijs te bepalen vooraf, tenzij de aannemer er reeds voldoende "reserve" bij heeft ingecalculeerd, hetgeen dan wee de prijs zal opdrijven.
Een zeker marge wordt als normaal aanvaardt.
Verder zie de uitleg van Turaki

Reclame

Chaccamacca

#4 , 22 aug 2014 18:55

Ik dacht dat een offerte bindend was?

denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 aug 2014 18:59

Ik dacht dat een offerte bindend was?
U denk teveel, men kan onmogelijk onvoorziene omstandigheden in calculeren en dan heeft men recht op een hogere kosten plaatje, normaal na overleg met de klant.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38730

#6 , 22 aug 2014 19:02