[Siliconenvoegen rond een aantal acryl douchebakken zijn losgekomen langs de kant van de douchebakken (maar zit nog wel vast aan de tegels). .
Dat bewijst toch dat aannemer de douchebakken, voor de plaatsing van de voeg, niet degelijk heeft gereinigd en ontvet. Hoe kan een gebruiker nu die zone
ONDER de voeg onderhouden en kuisen. Dat de verzekeringsexpert dat eens uitlegt.
Voeg is mijns inzien gelost omdat de bak doorbuigt en de silicone deze trekkracht niet aankan.
Dat is ook mijn mening.
Aangezien alle ogen en hoop van de mede-eigenaars op mij zijn gericht (ik ben de voorzitter van de Raad van Mede-Eigendom) probeer ik meer zekerheid te verkrijgen.
Ze voelen zich alleszins bedrogen omdat het infiltratieprobleem reeds werd vastgesteld enkele maanden na de ingebruikname van hun nieuwbouwappartementen.
Het is inderdaad niet hun fout dat eerst drie jaar na de feiten een expert de vermoedelijke oorzaak ontdekt. Als die voegen de echte oorzaak zijn dan was die al van in het begin aanwezig.
Vorige week heb ik er op eigen initiatief een plaatselijke installateur bijgehaald, o.a. voor een prijsofferte om al die voegen te vernieuwen (syndicus komt niet tussen aangezien het probleem in de "privatieven" is). Die man zei me dat hij niet staat te springen om dit werk uit te voeren aangezien minstens een paar van de douchebakken te veel doorbuigen langs de muren, waardoor het probleem zich binnen de kortste keren terug zal voordoen.
Het zou dus een probleem van onvoldoende ondersteuning van de douchbakken kunnen zijn. Maar nu verwachten ze van mij een "wonderoplossing".