auto verzekering ( rechtsbijstand bij andere maatschappij )

Shaker
Topic Starter
Berichten: 18

auto verzekering ( rechtsbijstand bij andere maatschappij )

#1 , 11 aug 2007 12:49

Even een vraag .
Ik heb een tijdje geleden een autoongeval gehad , waarbij ik in mijn recht was .
Mijn makelaar heeft mij totaal in mijn wijsheid gelaten .
De expert die het schadedossier en expertiseverslag weken lang liet aanslepen werd niet op de vingers getikt door mijn makelaar en ik werd ook van niets op de oogte gehouden door hem.
Ik heb dan zelf maar rechtstreeks gecommuniceerd met de expert en mijn dossierbeheerder van de verzekringsmaatschappij , en wonderwel was de zaak snel opgelost en kon ik het bedrag van de verzekring om mijn rekening ontvangen .
Mijn makelaar heeft dus afgedaan voor mijn part , en ik zal mijn polis naar een andere makelaar overbrengen .

Ik ben wel tevreden over mijn verzekeringsmaatschappij.
Maar nu lees ik al eens op websites dat men beter zijn rechtsbijstand van de autoverzekering bij een andere maatschappij kan nemen ?

Is dit zo en kan dit eigenlijk wel ?

Voor welke redenen is het beter om de rechtsbijstand bij een andere maatschappij te nemen ?


Zoekt men dan geen andere problemen ??

Thanxx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Geronimeister
Berichten: 4

#2 , 13 mar 2009 18:18

Het is inderdaad goed dat de Rechtsbijstandverzekering bij een andere verzekeringsmaatschappij genomen wordt.

De reden waarom lijkt me voor de hand liggend, stel dat u een zaak zou hebben tégen uw Burgerlijke Aansprakelijkheidsverzekeraar en u beroep wenst te doen op de Rechtsbijstandsverzekering zou dit eventueel voor problemen kunnen zorgen.

Normaal zou het geen probleem mogen zijn, er worden bepaalde richtlijnen gegeven aan de Rechtsbijstandverzekeraars door de CBFA (Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen) maar met de gebeurtenissen van de laatste maanden in deze sectoren lijkt het mij beter op veilig te spelen.

G

Reclame

Terug naar “Andere”