Vlucht vanuit istanbul heeft 6 uur vertraging

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

Vlucht vanuit istanbul heeft 6 uur vertraging

#1 , 14 jul 2014 01:24

Ik zit hier momenteel op de luchthaven van istanbul te wachten op mijn vlucht naar Peking die 6 uur vertraging heeft, ik kom uit brussel en had hier een connectie naar Peking. Het betreft een georganiseerde reis met een reisorganisatie waarvan de vluchten geboekt zijn met Turkisch airlines. Heb ik recht een compensatie, ik lees op diverse site over compensaties tot 600 euro, maar dat gaat dan steeds over vluchten vanuit de EU. Geld dit in mijn geval ook, ik ben tenslotte vanuit Brussel vertrokken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rechtspraktijk
Berichten: 18

#2 , 25 jul 2014 23:42

Beste,

Ik heb goed nieuws en laat je niet vangen, het gaat om alle vluchten die van en naar Europa gaan, deze vallen automatisch onder de Europese wetgeving ! Er bestaat ook Europese klachten procedure bij de commissie te Brussel, zie hun website indien deze niet wilt betalen of de verzekering of de touroperator niet voldoet aan zijn verplichtingen.

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

#3 , 27 okt 2014 09:04

Volgens ik lees zou het enkel over vluchten gaan die vanuit Europ vertrekken, Turkije hoort niet bij Europa, maar eigenlijk heb ik een vlucht Brussel Beijing geboekt... hoe wordt dit bekeken?

Reclame

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

#4 , 27 okt 2014 09:10

We zijn nu 4 maanden verder en krijg van Turkisch airlines nul op het rekwest betreffende compensatie, heb ondertussen ook die Europese instantie gecontacteerd en daar krijg ik de melding dat ik er geen recht op heb daar mijn vlucht niet uit Europa is vertrokken maar uit Turkije.
Ik ben volgens mij wel uit Europa vertrokken daar ik een vlucht Brussel - Beijing geboekt heb met Turkisch airlines. Ik heb mij tot Testaankoop gewend maar die krijgen geen reactie van Turkisch airlines en raden me aan naar de rechtbank te trekken. De vraag is nu tot welke rechtbank moet ik mij eventueel wenden? En hoe sterk is mijn zaak...

artemis
Berichten: 3294

#5 , 04 nov 2014 11:36

Gisteren in de pers gelezen
http://www.vlucht-vertraagd.be/

Het is een Nederlandse organisatie die het voor je zal opnemen tegen de luchtvaartmaatschappij en volgens het no cure no pay principe.
Krijg je een schadevergoeding dan houden zij daarvan 25% als commissie.

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

#6 , 24 apr 2016 09:46

Na veel mailverkeer en tussenkomst van Testaankoop (waar ik eigenlijk van het kastje naar de muur werd gestuurd door iedere keer een andere persoon met een eigen visie op het probleem) heb ik het uiteindelijk opgegeven.

Mariette
Berichten: 2507

#7 , 24 apr 2016 10:03

Na veel mailverkeer en tussenkomst van Testaankoop (waar ik eigenlijk van het kastje naar de muur werd gestuurd door iedere keer een andere persoon met een eigen visie op het probleem) heb ik het uiteindelijk opgegeven.
U bent uiteindelijk in Peking en U heeft de volledige tour kunnen meemaken? Geniet dan maar van die reis. Wij vlogen trouwens over Hongarije.

Terug naar “Andere”