Hospitalisatieverzekering doet een verkeerde betaling

Paul Huurder
Topic Starter
Berichten: 107

Hospitalisatieverzekering doet een verkeerde betaling

#1 , 09 jul 2014 10:26

Hallo,

Ik heb een hospitalisatieverzekering via mijn ziekenfonds.

Ik ben in maart een dag opgenomen en heb dit binnen gedaan bij de verzekering.

Dit is betaald, maar kreeg ook een 2de betaling door.
Heb hier zelfs een brief van gekregen dat ze 2 betalingen hebben gedaan naar mij.

Vandaag krijg ik echter een brief dat die 2de betaling verkeerd was, en voor iemand anders.
Ze vragen om het bedrag terug te betalen.

Moet ik dit doen? Want volgens mij ben ik dit niet verplicht aangezien ze zelf in fout waren.
Vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3295

#2 , 09 jul 2014 11:18

Wat u niet toekomt dient u terug te betalen.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 09 jul 2014 13:21

Klopt, u mag het houden zolang ze er niet om vragen, en de eventuele intresten zijn ook voor u. Maar zodra ze om terugbetaling vragen, moet u dit teruggeven.

Reclame

Drone
Berichten: 3039
Locatie: st-niklaas

#4 , 09 jul 2014 14:14

zoiets noemen ze een onverschuldigde betaling;

http://www.elfri.be/onverschuldigde-betaling" onclick="window.open(this.href);return false;

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 11 jul 2014 11:18

“Art.1376. Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.”(B.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”