Browser ge-hijacked voor reclame

Mabel2
Topic Starter

Browser ge-hijacked voor reclame

#1 , 22 jun 2014 00:07

Als ik op het internet zit zie ik altijd veel reclame, maar de laatste tijd loopt het de spuigaten uit; mijn browser is ontzéttend traag geworden omdat hij steeds reclames staat op te halen en soms kan ik de tekst op de website zelfs niet goed meer lezen omdat er reclame-boodschappen overheen zitten.
In het begin dacht ik dat het aan de websites lag, maar inmiddels ben ik er achter dat mijn web-browser is geïnfecteerd met een soort virus dat overal reclame-boodschappen overheen kwakt. Wat ik me nu afvraag is a) of dit 'wettelijk gezien' mág en b) als dit niet mag, wie ik daarop kan aanspreken; met name of ik degene die op deze manier reclame maakt erop kan aanspreken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2014 08:47

Het is misschien eenvoudiger een degelijk antivirusprogramma te installeren.

Oude Belg

#3 , 22 jun 2014 10:09

Het is misschien eenvoudiger een degelijk antivirusprogramma te installeren.
Dat zou helpen als het een virus zou zijn. Het gaat hier echter om malware (spyware waarschijnlijk), en een virusscanner doet daar niets mee. Je hebt een spyhunter nodig.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

WP002

#4 , 22 jun 2014 22:15

Welke browser gebruik je? Internet Explorer is hier veel gevoeliger voor dan bijvoorbeeld Mozilla Firefox.
Google eens op Spybot Search & Destroy...

Redrum

#5 , 23 jun 2014 10:23

Wat ik me nu afvraag is a) of dit 'wettelijk gezien' mág en b) als dit niet mag, wie ik daarop kan aanspreken; met name of ik degene die op deze manier reclame maakt erop kan aanspreken.
De kans is vrij groot dat je door ergens te snel/onvoorzichtig te klikken zelf toestemming gegeven hebt om de software te installeren. Het internet vraagt op dat gebied best veel aandacht. Virusscanners en anti-malware-software zijn inderdaad aan te raden.

Maar wat er ook van zij, zelfs als dat niet het geval is, kan u wel klacht indienen bij de speciale cel van de Politie of bij de FOD Economie, maar u moet daar niet metten veel return van verwachten.

Vandebos

#6 , 23 jun 2014 11:54

installeer volgende twee gratis programmaatjes op je pc:

- spybot S&D: http://www.safer-networking.org/dl/" onclick="window.open(this.href);return false;

- Malwarebytes: https://www.malwarebytes.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Beiden afzonderlijk laten draaien en je malwareproblemen zouden opgelost moeten zijn.

Drone

#7 , 23 jun 2014 14:14

niet op alle banners en reclame in uw mailbox klikken is al een goede stap om spyware en dergelijke te voorkomen . . .

anders had ik al lang ettelijke miljoenen gewonnen en had ik het juridisch forum kunnen overkopen ;-)

Terug naar “Andere”