Rekening geplunderd

kolleke
Topic Starter

Rekening geplunderd

#1 , 30 apr 2014 19:35

Wij zijn net uit elkaar en hebben nog een gezamelijke rekening waar de lening van het huis en tal van andere kosten van betaald werden.
Ik heb een nieuwe kaart moeten aanvragen die ik vandaag aangekregen heb.
Nu ga ik net op de rekening en zie ik dat er sinds het vertrek is 3650 euro eraf heeft gehaald, allemaal netjes overgeschreven naar een andere rekening en die van de mama.

Resultaat saldo -5000€

Niet gehuwd, gewoon samenwonend.

kan ik hier nog iets tegen doen?

Bedankt bij voorbaat.

Ter info: deze post is niet geplaatst door mezelf maar door mijn ex-partner.
Hij heeft mijn login en paswoord, dat ik overigens veranderd heb ondertussen, gebruikt.

Dit is een bewijs van hoe de waarheid als je ze maar van 1 kant hoort/leest, verdraaid kan overkomen.
Verder wens ik mezelf hier niet te verdedigen, tegen zijn laster.
Laatst gewijzigd door kolleke op 07 mei 2014 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 apr 2014 20:14

Voor het verlies ( de minus) toestand bent u beiden verantwoordelijk.
Gezien u beiden houder van de rekening bent mag u beiden daar geld afhalen.
Feitelijk samenwonenden... wel dat stopt vanaf het ogenblik dat men niet meer samenwoont.
Tegenover elkaar hebt u geen verplichtingen
Eens lezen:
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/4 ... 001_AC.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

kolleke
Topic Starter

#3 , 30 apr 2014 20:32

Er zijn ook rechters die menen dat spaargeld dat door beide partners gestort wordt op een
bankrekening geacht wordt in onverdeeldheid te zijn155.
Gelden die op een gemeenschappelijke rekening vermengd worden, behoren toe aan beide
partners. Door de vermenging worden deze geacht af te zien van een afrekening over de
besteding, zodat geen verrekening kan gevorderd worden en het saldo gelijkmatig dient
verdeeld te worden156.

Reclame

kolleke
Topic Starter

#4 , 30 apr 2014 20:33

Ik begrijp het eigenlijk niet zogoed, staat hier nu niet dat het saldo gelijkmatig verdeeld dient te worden?

kolleke
Topic Starter

#5 , 30 apr 2014 20:41

In principe is het nog wat erger.
Ik ben 's morgens naar het werk vertrokken met een kus, 's middags nog een berichtje gekregen of mijn boterhammen lekker waren en thuisgekomen in een leeggehaald huis .

Al de levensnoodzakelijke dingen waren weg op een paar kasten na, een tv en een zetel en het stapelbed van de kinderen, bed van de kleinste was ook weg en nog wat kleine dingen.
Daar nog iets aan te doen?

Zij heeft mee, wasmachine, droogkast, twee bedjes van de kinderen, tv, dolby surround, 2 tafels,amerikaanse frigo, twee nespresso's, broodrooster, frietketel, De nieuwste kleding van de kinderen (wat versleten was heeft ze laten liggen) de videocamera, tablets van de kinderen enz...

Franciscus

#6 , 30 apr 2014 21:44

Als u beweert dat het uw eigendom was moet u dat wel bewijzen.
Ze kan het niet alleen gedaan hebben .... dus ofwel een verhuisfirma ofwel met familie.
Vraag eens na aan de buren.
Cru gezegd tussen feitelijk samenwonende is ook art 462 strafwetboek niet van toepassing ... dus is art 461 en 463 e.v. WEL van toepassing.

kolleke
Topic Starter

#7 , 30 apr 2014 22:09

Ze heeft het gedaan met haar nieuwe vriend en de ouders daarvan.

kolleke
Topic Starter

#8 , 30 apr 2014 22:13

Maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen, dat heeft ze me gezegd

Franciscus

#9 , 30 apr 2014 22:35

Gesprek opnemen mag altijd.

Terug naar “Andere”