Ik zal trachten een lang verhaal van de afgelopen 12 maanden kort te houden.
In Maart vorig jaar werd ik als klant bij X aangesloten.
10 Mei stapte ik vervroegd uit. Dit wegens een paar zaken waarover ik niet tevreden was, en wegens een brief waarin X zich excuseerd te veel aangerekend te hebben (ruim 39 euro). X vraagt geen vergoeding voor deze contractbreuk.
Wel werd de huur decoder aangerekend van 10 Mei tot 30 September. Nu achteraf blijkt dat het niet de decoder was, maar de Modem die niet in het systeem zat.
Die huur werd me aangerekend op 22 Augustus en de creditnota van 39 euro bleef amper 1.3 euro van over. Is die onrechtmatig gebruik van mijn centen, temeer daar ik geen klant meer was en recht had op terugbetaling?
Daar het pas 22 Augustus was protesteerde ik online de maand September en ik ontving een tweede creditnota. Dit na bemiddeling van de ombudsman.
ca 10 dagen na einde bemiddeling ontving ik een brief. Eenmalige kost van 50 euro. In de brief die ik heb ontvangen stond niet waar die kost vandaan kwam.
Ik richtte me opnieuw tot de ombudsman wat uitmondde in een discussie van 4 maanden, tot nu. 4 maanden lang vraagt X het bewijs van binnengeven decoder. In de Belgacomwinkel werd me gezegd dat die was binnengebracht. Nu bleek plots dat het nooit over die decoder ging. Het was de modem die niet in het systeem zat. Die huur word me nu ook teruggegeven. er is een factuur van +40 euro, en een creditnota van + 70 euro. Al wat ik moet doen is bellen naar een 0800 nummer om uit te betalen.
Nu, na de eerste bemiddeling kwam die eenmalige kost plots op tafel. Ik ben er van overtuigd dat na afloop van deze bemiddeling er nog een stunt komt van X
2 vragen zit ik mee.
1: hoe zet ik hier definitief een punt achter. ik heb geen enkel detail van die creditnota. Wel een eindfactuur, maar die klopt inmiddels niet meer.
2. Kan ik schadevergoeding vragen voor morele schade, en hoe?
ik ben nl 10 maand ex klant, mis die centen al een jaar en moest in volle X volhouden dat die modem was binnengebracht en daarom weigerde mijn factuur te betalen. De mensen die iets snapten van hetgene wat besproken werd begonnen hun hoofd schuin te houden, of was dat mijn verbeelding.
in ieder geval, ik heb maandenlang rondgelopen met een etiket op mijn kop en kan daar helemaal niet mee lachen. Dus ook graag wat uitleg over mijn rechten.