Hoe zet ik hier een punt achter.

nijltjetweety
Topic Starter

Hoe zet ik hier een punt achter.

#1 , 17 mar 2014 18:34

Ik zal trachten een lang verhaal van de afgelopen 12 maanden kort te houden.
In Maart vorig jaar werd ik als klant bij X aangesloten.
10 Mei stapte ik vervroegd uit. Dit wegens een paar zaken waarover ik niet tevreden was, en wegens een brief waarin X zich excuseerd te veel aangerekend te hebben (ruim 39 euro). X vraagt geen vergoeding voor deze contractbreuk.
Wel werd de huur decoder aangerekend van 10 Mei tot 30 September. Nu achteraf blijkt dat het niet de decoder was, maar de Modem die niet in het systeem zat.
Die huur werd me aangerekend op 22 Augustus en de creditnota van 39 euro bleef amper 1.3 euro van over. Is die onrechtmatig gebruik van mijn centen, temeer daar ik geen klant meer was en recht had op terugbetaling?
Daar het pas 22 Augustus was protesteerde ik online de maand September en ik ontving een tweede creditnota. Dit na bemiddeling van de ombudsman.
ca 10 dagen na einde bemiddeling ontving ik een brief. Eenmalige kost van 50 euro. In de brief die ik heb ontvangen stond niet waar die kost vandaan kwam.
Ik richtte me opnieuw tot de ombudsman wat uitmondde in een discussie van 4 maanden, tot nu. 4 maanden lang vraagt X het bewijs van binnengeven decoder. In de Belgacomwinkel werd me gezegd dat die was binnengebracht. Nu bleek plots dat het nooit over die decoder ging. Het was de modem die niet in het systeem zat. Die huur word me nu ook teruggegeven. er is een factuur van +40 euro, en een creditnota van + 70 euro. Al wat ik moet doen is bellen naar een 0800 nummer om uit te betalen.
Nu, na de eerste bemiddeling kwam die eenmalige kost plots op tafel. Ik ben er van overtuigd dat na afloop van deze bemiddeling er nog een stunt komt van X
2 vragen zit ik mee.
1: hoe zet ik hier definitief een punt achter. ik heb geen enkel detail van die creditnota. Wel een eindfactuur, maar die klopt inmiddels niet meer.
2. Kan ik schadevergoeding vragen voor morele schade, en hoe?
ik ben nl 10 maand ex klant, mis die centen al een jaar en moest in volle X volhouden dat die modem was binnengebracht en daarom weigerde mijn factuur te betalen. De mensen die iets snapten van hetgene wat besproken werd begonnen hun hoofd schuin te houden, of was dat mijn verbeelding.
in ieder geval, ik heb maandenlang rondgelopen met een etiket op mijn kop en kan daar helemaal niet mee lachen. Dus ook graag wat uitleg over mijn rechten.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 04 apr 2014 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd conform regels forum

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2014 16:30

Maar heeft al zo'n keer of 5 -6 echt geholpen.
Dus niet roepen ... maar zelfs heel stil praten.

nijltjetweety
Topic Starter

#3 , 04 apr 2014 11:53

Ja maar X geeft toe fout te zijn. De aanhouder wint altijd, en ik houd het veeeeel langer vol omdat ik steeds onmiddelijk mijn Facturen opvolgde (via mijn account en via brief) en ook steeds onmiddelijk tot betaling over ging.
Wat me nu echt stoort is het volgende. De deurwaarder uit Brugge die voor X werkt stuurde mij op 16 Januari een brief, met de factuur + bijkomende kosten van 60 euro. Je kent die zever.
Doch was ik reeds 3 dagen beschermd via de ombudsman. Nu vandaag 4 April is het 16 dagen terug dat ik de ombudsman liet weten de terugbetaling ook te weigeren. Dit omdat de eindafrekening van December niet meer klopt.De ombudsman gaat standpunt innemen.
Noch de ombudsman noch mijn weigering doen er iets toe. Die deurwaarder ging gisteren zo maar over tot uitbetaling op mijn rekening.
Wie heeft hem mijn rekeningnummer gegeven? X? Kan bijna niet, want ik moest X bellen om mijn rekeningnummer door te geven.
Wat doe ik aan een deurwaarder die maar zijn goesting doet en zich van het hele gebeuren geen ene reet aantrekt?
Ik wil die aanklagen samen met X. Op Tik staat mijn commentaar al denk ik, bij de ombudsman, op het Xforum...
Maar ik ben er sterk van overtuigd dat na afloop van de minnelijke schikking er opnieuw een factuur in de bus gaat zitten van X.
ik denk maar een briefke te richten aan de vrederechter. Als die uitspraak doet is dat toch even ietsje zwaarwichtiger denk ik dan dat de ombudsman dat doet. Of zie ik dat verkeerd?
Via talktoo ga ik nog eens mijn verhaaltje doen, ben benieuwd wat dat oplevert. Bedankt voor die tip.

PS, die server is momenteel niet beschikbaar. Wie heeft die plat gesmeten?
Laatst gewijzigd door Vandebos op 04 apr 2014 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

nijltjetweety
Topic Starter

#4 , 04 apr 2014 12:09

De overheid spreekt al enige jaren om dit op te splitsen als bij de NMBS. Een X netbeheerder, en een X Provider die volledig zelfstandig opereert naast de concurenten;
Waarop wachten ze?
btw; heb ik al gevraagd waar ik terecht kan voor een aanklacht tegen een gerechtsdeurwaarder?

Uw verhaal ook eens doen op http://www.TIK.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tik.be/vragen" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Laatst gewijzigd door Vandebos op 04 apr 2014 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

nijltjetweety
Topic Starter

#5 , 04 apr 2014 12:32

Dit heb ik ook ondervonden. Maar de reactie van X naar de ombudsman toe komt van 1 persoon. daar zitten geen call center tussen. Zelfs bengon die persoon over mijn eerste klacht richting ombudsman, die aanvankelijk in minnelijke fase opgelost was. Toen was er nog geen spraka van een vermist toestel en eenmalige kost van 50 euro.
Dus "het was een andere medewerker die de vraag niet goed begreepen heeft" kan je als antwoord krijgen wanneer je belt naar zo een gratos 0800 nummerke. Daar is wanneer het gaat over de ombudsman geen sprake meer van.
Het is zelfs via het callcenter dat me mij aanvankelijk liet weten dat het over de modem ging, het kastje dat hangt daar waar je telefoonkabel uitkomt. Dat was geen probleem. De leugens zijn pas later begonnen. En dat was niet te wijten aan het call center, noch aan hun computer, want daar zat het allemaal goed in geregistreerd. Dat is duidelijk.
X heeft opzettelijk gelogen, en daar heb ik meerdere brieven en e-mails van.

Met afrekeningen en foute facturen hebben meerdere mensen problemen, zowel bij telecomoperatoren belgacom, telenet als andere bedrijven (oa energieleveranciers...)
Hét probleem zijn de call-centers waar je telkens iemand anders aan de lijn krijgt, die jouw probleem dient in te geven in hun pc-programma.
Wegens tijdnood en werkdruk gebeurt dit allesbehalve correct waardoor de onoverzichtelijke chaos steeds groter wordt en de volgende agent/e niet weet waarover het gaat of wat er werd afgesproken.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 04 apr 2014 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

nijltjetweety
Topic Starter

#6 , 06 apr 2014 23:14

De post van ice was het 3de bericht, nu staat die als citaat onderaan het 5de bericht. Deze hele topic is volledig door elkaar gehaald. Waar zijn jullie juist mee bezig? enige uitleg graag.

omverder te gaan, bericht 6:
Nu breekt mijn klomp. Op 16 Maart stuurt die deurwaarder mij een laatste bericht voor dagvaarding, dit terwijl ik al sinds 13 Maart beschermd werd door de ombudsman. En nu...
Ik weigerde de terugbetaling van Belgacom. De ombudsman gaat standpunt innemen, eind April of begin Mei, en plots staat er geld op mijn rekening vanaf die deurwaarder de zijne. Ik en de ombudsman hebben hier dus niets in de pap te brokkelen. Als Belgacom zegt "betalen" dan moet je betalen of je word gedagvaard. Als Belgacom dan toegeeft betaalt Belgacom je terug, willen of niet. Dat is geen maffia, dat is een dictator.
Die deurwaarder heeft al een mail gekregen, en nu volgen er verdere stappen.
VAN MIJ.
Willen jullie mij hierin adviseren of heb ik me vergist in deze site? Gezien het verkrachtende karacter van de moderatoren word ik ook hier wantrouwig. Of dat de bedoeling is?
Laatst gewijzigd door nijltjetweety op 06 apr 2014 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

nijltjetweety
Topic Starter

#7 , 06 apr 2014 23:18

De post van ice is volledig verwijderd. Ik heb zijn tekst die door een mod bij de mijne geplaatst werd in kleur gezet, zo is deze topic misschien een beetje begrijpbaarder????

[quote="nijltjetweety"]De overheid spreekt al enige jaren om dit op te splitsen als bij de NMBS. Een X netbeheerder, en een X Provider die volledig zelfstandig opereert naast de concurenten;
Waarop wachten ze?
btw; heb ik al gevraagd waar ik terecht kan voor een aanklacht tegen een gerechtsdeurwaarder?

[quote="Ice"]Uw verhaal ook eens doen op http://www.TIK.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tik.be/vragen" onclick="window.open(this.href);return false;

[quote="nijltjetweety"]Dit heb ik ook ondervonden. Maar de reactie van X naar de ombudsman toe komt van 1 persoon. daar zitten geen call center tussen. Zelfs bengon die persoon over mijn eerste klacht richting ombudsman, die aanvankelijk in minnelijke fase opgelost was. Toen was er nog geen spraka van een vermist toestel en eenmalige kost van 50 euro.
Dus "het was een andere medewerker die de vraag niet goed begreepen heeft" kan je als antwoord krijgen wanneer je belt naar zo een gratos 0800 nummerke. Daar is wanneer het gaat over de ombudsman geen sprake meer van.
Het is zelfs via het callcenter dat me mij aanvankelijk liet weten dat het over de modem ging, het kastje dat hangt daar waar je telefoonkabel uitkomt. Dat was geen probleem. De leugens zijn pas later begonnen. En dat was niet te wijten aan het call center, noch aan hun computer, want daar zat het allemaal goed in geregistreerd. Dat is duidelijk.
X heeft opzettelijk gelogen, en daar heb ik meerdere brieven en e-mails van.

[quote="Ice"]Met afrekeningen en foute facturen hebben meerdere mensen problemen, zowel bij telecomoperatoren belgacom, telenet als andere bedrijven (oa energieleveranciers...)
Hét probleem zijn de call-centers waar je telkens iemand anders aan de lijn krijgt, die jouw probleem dient in te geven in hun pc-programma.
Wegens tijdnood en werkdruk gebeurt dit allesbehalve correct waardoor de onoverzichtelijke chaos steeds groter wordt en de volgende agent/e niet weet waarover het gaat of wat er werd afgesproken.

Terug naar “Andere”