Pagina 1 van 1
Gestolen GSM factuur
Geplaatst: 22 jan 2014 11:30
door avhooreb
Enige tijd geleden werd mijn GSM gestolen - ik deed daarvan ook aangifte bij de politie en de SIM kaart werd geblokkeerd. Een maand later krijg ik van mijn provider, een factuur van bijna 250 euro voor buitenlandse gesprekken in de tijd tussen het gestolen worden en het blokkeren. Ik legde de situatie uit aan hen, stuurde ook de PV door, en zij doen nu een 'geste' van 77 euro (ong. 33%). Mijn doel was uiteraard volledige kwijtschelding van de buitenlandse telefoons; ik begrijp dat dat misschien niet evident is maar is 33% nu echt het beste wat ik kan krijgen?
Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Re: Gestolen GSM factuur
Geplaatst: 22 jan 2014 11:55
door Vandebos
U kan bezwaar aantekenen tegen deze facturatie:
- hen wijzen op het exacte tijdstip vermeld in het pv waarop uw toestel werd gestolen,
- hen wijzen op het geringe tijdsverloop tussen de diefstal, aangifte en blokkering van de simkaart, hetgeen impliceert dat u zo snel mogelijk de correcte stappen heeft ondernomen om misbruik tegen te gaan,
- hen wijzen op het afwijkende belgedrag dat duidelijk merkbaar is als men dit vergelijkt met de periode voor de aangifte van de diefstal.
Hen tot slot meedelen dat u gelet op deze feiten en hun weigering de diefstal correct te verwerken een dossier bij de ombudsdienst zal opstarten.
Re: Gestolen GSM factuur
Geplaatst: 24 jan 2014 22:14
door Sirkii
Dit staat volgens mij nergens in de telecomwet. Heb de algemene voorwaarden van enkele providers nagekeken en daarin staat dat de klant deze gesprekken betaalt tot hij de provider gebeld heeft om de simkaart te laten blokkeren. Om het toestel te blokkeren (imei) is een aangifte van diefstal/verlies nodig.
Niets belet de provider natuurlijk om een grotere geste te doen...
De meeste providers voeren idd traffiekpatroonanalyses uit om bij abnormale belpatronen in te grijpen doch dit is geen verplichting.
Re: Gestolen GSM factuur
Geplaatst: 31 jan 2014 19:00
door avhooreb
U kan bezwaar aantekenen tegen deze facturatie [en een] een dossier bij de ombudsdienst zal opstarten.
Wreed stomme vraag, maar hoe doe ik dat precies? Dien ik dan een dossier in bij een algemene ombudsdienst of bij de ombudsdienst van de operator zelf?
Alvast heel erg bedankt!
Re: Gestolen GSM factuur
Geplaatst: 31 jan 2014 19:41
door Vandebos
Domme vragen zijn deze die men niet durft vragen en die men zich later beklaagt niet gevraagd te hebben!
http://www.ombudsmantelecom.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit was dus geen domme vraag.
Re: Gestolen GSM factuur
Geplaatst: 31 jan 2014 21:55
door Franciscus
Normaal laat politie u zo snel mogelijk bellen met uw provider.
Tevens bellen ze zelf naar uw GSMnr ... zo zijn zo wie zo al de nummers daarna gebeld niet van u.
In de meeste arrondissementen wordt er een nummeropsporing gevraagd bij elke GSM diefstal ttz dat was enkele jaren geleden toch zo.
Re: Gestolen GSM factuur
Geplaatst: 05 feb 2014 14:19
door avhooreb
@Vandebos - heel erg bedankt!