Beste
Heb een contract van 1 jaar afgesloten bij een fitnessketen. Het jaar is nu verstreken en heb besloten om de abonnement op te zeggen. Nu is het zo dat het stilzwijgend verlengd wordt tenzij je één maand voor het einde van je contract een aangetekend schrijven stuurt. Dit heb ik niet gedaan binnen die periode. Echter staat er beneden op mijn contract in drukletters het volgende: BOVEN VERMELDE OVEREENKOMST WORDT NA HET EINDE VAN HAAR OVEREENGEKOMEN DUUR STILZWIJGEND VERLENGD VOOR DEZELFDE PERIODE EN AAN DEZELFDE VOORWAARDEN. NA DE STILZWIJGENDE VERLENGING KAN DE CONSUMENT ZONDER VERGOEDING OP ELK OGENBLIK DEZE OVEREENKOMST OPZEGGEN MIDDELS EEN AANGETEKEND SCHRIJVEN DOCH MITS HET RESPECTEREN VAN EEN OPZEGTERMIJN VAN 1 VOLLEDIGE KALENDERMAAND. Nu vind ik dit tegenstrijdig aangezien het verlengd wordt aan dezelfde voorwaarde maar wordt er ook vermeldt da je het alsnog kan opzeggen op elk moment.
Nu is mijn vraag kunne ze me nog verplichte aan hun te binden voor nog een hele kalenderjaar of is het maximaal één tot twee kalendermaanden.
Mvg
A