Autoverzekering?!

angel
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: regio gent

Autoverzekering?!

#1 , 12 jan 2006 14:51

Vorige week kreeg ik een brief van een verzekeringsmaatschappij waar ik ondertussen al een 5j weg ben met de vermelding dat er een rekening open staat van autoverzekering uit het jaar 1998,bijna 8j geleden dus,ben er 100%zeker van dat die betaald geweest is maar daar je uitreksels slechts 5j moet bijhouden heb ik er geen bewijs van uiteraard...
Wat kan ik het beste doen in mijn geval en welk zijn mijn rechten hieromtrent?
Alvast bedankt voor enige reactie.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
angel
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: regio gent

#2 , 12 jan 2006 19:11

Niemand die hier meer duidelijkheid kan geven?
Mvg

bruwaenzin
Berichten: 28
Locatie: Antwerpen

#3 , 12 jan 2006 20:13

over welk bedrag gaat het?
"Dieu a dit : "Tu aimeras ton prochain comme toi-m?me." D'abord, Dieu ou pas, j'ai horreur qu'on me tutoie..."
Pierre Desproges

Reclame

Gast

#4 , 13 jan 2006 00:33

over welk bedrag gaat het?
515? ter info
Mvg

angel
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: regio gent

#5 , 13 jan 2006 17:20

Waar zitten hier al die advocaten in sp?? :o)
Mvg

bruwaenzin
Berichten: 28
Locatie: Antwerpen

#6 , 13 jan 2006 17:53

mij lijkt het dat deze vordering (als ze volgens gemeenrecht verloopt, missch is er een specifieke wet ivm verzekeringszaken, maar dat weet ik niet), dat dus deze vordering zou verjaren na tien jaar, wat dus nog niet het geval is

in ieder geval, zolang je geen aangetekende brief krijgt, zou ik niets ondernemen, jij bent niet in fout, laat ze maar komen
t kan evengoed een trucje zijn (vele maatschappijen durven iets dergelijks porberen)

als je dan toch een aangetekende brief krijgt, kan je best een advocaat raadplegen, misschien dat de figuur van rechtsverwerking hier kan toegepast worden, maar daar is mijn prille juridische basiskennis te beperkt voor

ik hoop dat je hiermee toch al iets meer bent
groetjes
"Dieu a dit : "Tu aimeras ton prochain comme toi-m?me." D'abord, Dieu ou pas, j'ai horreur qu'on me tutoie..."
Pierre Desproges

Gast

#7 , 15 jan 2006 10:08

Waar zitten hier al die advocaten in sp?? :o)
Mvg
In hun boeken denk ik!!

sperwer
Berichten: 1155

#8 , 15 jan 2006 10:50

rekening uittreksel, facturen en betalingen moet men minstens 10 jaar bij houden en het beste is zelfs levens lang. er bestaat wel een maximum tijd dat men waarbinnen men een rappel van een factuur moet sturen, maar deze is zolang dat de meeste mensen , waaronder ik zelf, hem niet kennen.
maar je kan hier wel inroepen dat die maatschappij je steeds heeft verzekerd en nooit melding heeft gemaakt van een openstaande rekening. ook het feit dat zo'n maatschappij pas na 8 jaar iets er over zegt werkt in hun nadeel. uitreksels van die periode kan je normaal nog op je bank opvragen

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 jan 2006 15:48

25 JUNI 1992. - Wet op de landverzekeringsovereenkomst.
Art. 34. Verjaringstermijn.
? 1. De verjaringstermijn voor elke rechtsvordering voortvloeiend uit een verzekeringsovereenkomst bedraagt drie jaar.


De vordering van de verzekeringsmaatschappij lijkt me verjaard te zijn.

scorpioen

Gast

#10 , 20 jan 2006 01:21

25 JUNI 1992. - Wet op de landverzekeringsovereenkomst.
Art. 34. Verjaringstermijn.
? 1. De verjaringstermijn voor elke rechtsvordering voortvloeiend uit een verzekeringsovereenkomst bedraagt drie jaar.


De vordering van de verzekeringsmaatschappij lijkt me verjaard te zijn.

scorpioen
Dit antwoord toont aan dat men de vraagsteller geen dienst bewijst door een antwoord te posten zonder kennis van zaken.

Angel dacht wellicht dat hij moest betalen omdat hij een paar keer "10 jaar" zag staan. De laatste reply, van Scorpioen, doet hem 515 euro besparen.

angel
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: regio gent

#11 , 21 jan 2006 20:07

25 JUNI 1992. - Wet op de landverzekeringsovereenkomst.
Art. 34. Verjaringstermijn.
? 1. De verjaringstermijn voor elke rechtsvordering voortvloeiend uit een verzekeringsovereenkomst bedraagt drie jaar.


De vordering van de verzekeringsmaatschappij lijkt me verjaard te zijn.

scorpioen
Beste,
Ben je hier heel zeker van?
Zelfs mijn huidig verzekeringsagent weet er de b*allen van hoe dit werkelijk zit met verjaringstermijnen enz.
Alvast bedankt en hoop dat je gelijk hebt :o)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#12 , 21 jan 2006 20:49

De tekst van de wet lijkt met duidelijk te zijn.

scorpioen

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#13 , 22 jan 2006 12:27

De tekst van de wet lijkt met duidelijk te zijn.

scorpioen
Met uitzondering van de 'levensverzekeringsovereenkomsten', EN behoudens 'bedrog' is de verjaringstermijn idd 3jaar.

Terug naar “Andere”