Aangetekend schrijven wordt uiteindelijk niet bezorgd
Geplaatst: 13 apr 2013 11:59
INFO:
5/04/2013
De postbode belt met een AS, maar daar ik vermoedelijk de bel niet gehoord heb, laat hij een afwezigheidsbericht achter.
Het AS kon op 8/04/2013 vanaf 11:00 afgehaald worden op mijn plaatselijk postkantoor.
Via het nummer 022/01 23 45 laat ik het AS echter een tweede keer aanbieden en dit zou gebeuren op 9/04/2013.
Cruciale fout, zo blijkt achteraf.
9/04/2013
De gewone post wordt bezorgd, maar geen AS en geen afwezigheidsbericht van de tweede aanbieding.
Opnieuw bel ik naar Bpost en er wordt mij bevestigd dat de zending die morgen om 09:00 vertrokken was voor een tweede aanbieding.
Ze zou zeker nog die dag afgeleverd worden.
De vierde Bpost medewerker die ik in de late namiddag aan de lijn kreeg, ontdekte dat er een fout gebeurd was.
Daarom zou het AS uitzonderlijk een derde keer aangeboden worden en dit op 11/04/2013.
11/04/2013
Het AS wordt weer niet aangeboden.
Bij navraag op mijn plaatselijk postkantoor blijkt dat de brief terug naar afzender gestuurd werd wegens 'ontoekereikend of verkeerd adres'. (Hallo, waarom kan hij de eerste keer dan wel op het juiste adres aangeboden worden???)
De postbeambte kan niet zien wie de afzender is, maar ik ontvang wel een afprint van het hele traject dat de brief gevolgd heeft, voordat hij teruggestuurd werd.
In de late namiddag laat ik via het Bpost contactnummer een klacht noteren.
Op de site van Bpost lees ik: 'U heeft 15 dagen (voor een gerechtsbrief 8 dagen)de tijd om de zending te gaan afhalen in het postkantoor of PostPunt dat op het afwezigheidsbericht vermeld staat.'
Normaal gezien kon ik de zending dus tot 22/04/2013 of tot 15/04/2013 (gerechtsbrief) op mijn plaatselijk postkantoor gaan afhalen.
In mijn geval was hij echter al op 11/04/2013 terug naar afzender vertrokken.
VRAGEN:
-Wat gebeurt er wanneer het om een gerechtsbrief zou gaan waarop ik door al dat gekluns van Bpost niet of niet tijdig kan reageren?
-Zijn het afwezigheidsbewijs van de eerste aanbieding, de afprint van het traject van de zending en de (telefonische) klacht aan Bpost dan voldoende bewijzen om te staven dat ik in de onmogelijkheid was om te reageren?
-Is er dan geen enkele manier om te achterhalen wie de afzender is?
-Wat kan ik nog doen om mij wapenen tegen de mogelijke gevolgen van de niet-aanbieding van dit AS?
5/04/2013
De postbode belt met een AS, maar daar ik vermoedelijk de bel niet gehoord heb, laat hij een afwezigheidsbericht achter.
Het AS kon op 8/04/2013 vanaf 11:00 afgehaald worden op mijn plaatselijk postkantoor.
Via het nummer 022/01 23 45 laat ik het AS echter een tweede keer aanbieden en dit zou gebeuren op 9/04/2013.
Cruciale fout, zo blijkt achteraf.
9/04/2013
De gewone post wordt bezorgd, maar geen AS en geen afwezigheidsbericht van de tweede aanbieding.
Opnieuw bel ik naar Bpost en er wordt mij bevestigd dat de zending die morgen om 09:00 vertrokken was voor een tweede aanbieding.
Ze zou zeker nog die dag afgeleverd worden.
De vierde Bpost medewerker die ik in de late namiddag aan de lijn kreeg, ontdekte dat er een fout gebeurd was.
Daarom zou het AS uitzonderlijk een derde keer aangeboden worden en dit op 11/04/2013.
11/04/2013
Het AS wordt weer niet aangeboden.
Bij navraag op mijn plaatselijk postkantoor blijkt dat de brief terug naar afzender gestuurd werd wegens 'ontoekereikend of verkeerd adres'. (Hallo, waarom kan hij de eerste keer dan wel op het juiste adres aangeboden worden???)
De postbeambte kan niet zien wie de afzender is, maar ik ontvang wel een afprint van het hele traject dat de brief gevolgd heeft, voordat hij teruggestuurd werd.
In de late namiddag laat ik via het Bpost contactnummer een klacht noteren.
Op de site van Bpost lees ik: 'U heeft 15 dagen (voor een gerechtsbrief 8 dagen)de tijd om de zending te gaan afhalen in het postkantoor of PostPunt dat op het afwezigheidsbericht vermeld staat.'
Normaal gezien kon ik de zending dus tot 22/04/2013 of tot 15/04/2013 (gerechtsbrief) op mijn plaatselijk postkantoor gaan afhalen.
In mijn geval was hij echter al op 11/04/2013 terug naar afzender vertrokken.
VRAGEN:
-Wat gebeurt er wanneer het om een gerechtsbrief zou gaan waarop ik door al dat gekluns van Bpost niet of niet tijdig kan reageren?
-Zijn het afwezigheidsbewijs van de eerste aanbieding, de afprint van het traject van de zending en de (telefonische) klacht aan Bpost dan voldoende bewijzen om te staven dat ik in de onmogelijkheid was om te reageren?
-Is er dan geen enkele manier om te achterhalen wie de afzender is?
-Wat kan ik nog doen om mij wapenen tegen de mogelijke gevolgen van de niet-aanbieding van dit AS?