Provisie advocaat

Alfredo
Topic Starter

Provisie advocaat

#1 , 06 mar 2013 19:19

Ik heb verleden maand een advocate in de buurt van Lier onder de arm genomen om wat meer informatie omtrent bewindvoering van mijn dementerende vader .
Volgens de advocate moest ze hier schriftelijke aanvraag doen naar de vrederechter die dan ter plaatse zou komen om te oordelen over toestand vader .
Er is tussen mij en de advocate één persoonlijk contact geweest en één briefwisseling ( vermelding rechtbank datum uur bezoek vredrechter eind deze maand )
Nu heb ik maandag een brief in de bus gekregen waar de advocate een provisie vraagt van 450 euro en deze te storten op haar rekening .
Verder staat er niets op aan welke geleverde dienst dit bedrag gekoppelt is .
Ik vind dit bedrag toch zeer hoog hoor .

Of kan het zijn dat dit een soort borg is waarvan ze later ( na aftrek van de kosten van haar geleverde diensten )een deel zal terug storten ?

Er is dus nog geen bewindvoerder aangesteld .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 06 mar 2013 23:14

provisie wilt simpel zeggen dat ze een voorschot vraagt op de mogelijks nog te leveren prestaties.

indien bij afrekening zou blijken dat zij "maar" 395euro aan kosten heeft, zou zij de resterende 55euro moeten terug storten.

Alfredo
Topic Starter

#3 , 07 mar 2013 10:50

O.k

Is duidelijk nu .

Bedankt

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 mar 2013 10:57

Maak duidelijke afspraken, op papier, met uw advocaat over de wijze waarop hij/zij zijn/haar kosten en ereloon berekent en wat de zaak u zou kunnen kosten.

k.b.

#5 , 07 mar 2013 11:29

provisie wilt simpel zeggen dat ze een voorschot vraagt op de mogelijks nog te leveren prestaties.

indien bij afrekening zou blijken dat zij "maar" 395euro aan kosten heeft, zou zij de resterende 55euro moeten terug storten.

:lol:

Ja en indien TS morgen tegen zijn advocaat zegt dat hij een andere raadsman gaat nemen ...
Dan zal deze raadsman hem/haar zijn afrekening sturen en mag hij nog eens een paar honderd euro opleggen ...
A ja , want het was maar een provisie ...

De brief was dan misschien nog zelfs een bevestiging van wat men eerder mondeling had gezegd ...

Ik kan TS enkel aanraden om concrete afspraken te maken ...

Er is trouwens misschien nog iets te zeggen over de vragen van TS zelf ...

Aangezien TS vragen heeft over de persoon waar hij het bewind zou over krijgen ... is het misschien wenselijk de "dossiers" te maken op deze persoon ...
Zo komt men misschien in aanmerking voor pro deo tussenkomst ?

k.b.

Terug naar “Andere”