Rekening labo onderzoek op verkeerd adres

LegalLimbo
Topic Starter

Rekening labo onderzoek op verkeerd adres

#1 , 27 feb 2013 22:40

Enige tijd geleden kregen wij plost een aanmaning van Intrum ter betaling van een factuur van 48 euro plus 37 euro "kosten" voor een laboratoriumonderzoek bij CRI Gent uitgevoerd in opdracht van onze huisarts. Bleek dat er reeds herhaaldelijk aanmaningen moesten verstuurd zijn NIET naar het vorige adres waar wij woonden, maar dat DAARVOOR. Bij mijn weten gingen we ook pas naar onze huisarts op ons vorige adres, niet daarvoor. Hoe de factuur uiteindelijk toch bij ons terecht komt, is een raadsel.

Ondertussen heeft mijn vrouw de oorspronkelijke factuur met bijgevoegde gestructureerde mededeling betaald aan CRI Gent, niet aan Intrum en heeft zij Intrum gebeld dat de facturen naar het verkeerde adres opgestuurd waren. Daar was men echter bijzonder onbeleefd met telefoon toegooien eraan toe. Men dreigt met gerechtelijke procedure op te starten. Ik heb bewijs van factuur met verkeerde adres op, bewijs van betaling ondertussen van oorspronkelijke factuur. Verder nog iets van aantrekken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2013 22:51

Maar alles wel goed bijhouden.
U kan ook nog een mail naar die incassofirma sturen met de melding dat u op datum x met hen gebeld hebt (en dat men u toen zelfs gedreigd heeft met gerechtelijke procedures).
En dat u van hen geen verdere post wil bekomen gelet op het feit dat u met hen geen overeenkomst hebt en dit zal beschouwen als stalking.
regelgeving
http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar we moeten niet altijd kankeren op incasso's. Wij hebben ooit ook eens last gehad met een Nederlands incasso bureau en het zijn deze die aan hun klant hebben kunnen uitleggen waar zij (hun klant en onze leverancier) al jaren fout in waren. :D

Reclame

Terug naar “Andere”