abbonement op 16-jarige leeftijd???

joachim891
Topic Starter

abbonement op 16-jarige leeftijd???

#1 , 18 feb 2013 15:23

hey

een tijdje terug kwam er een deurwaarder langs voor m'n vriendin, hij had papieren bij van proximus dat zij er een abbonement had afgesloten, en nooit had betaald, hoe kan dit als zij toen het abbonement werd geopend nog maar 16 jaar was? wanneer de schuld niet binnen de 14 dagen werd betaald, werd er beslag gelegd op onze goederen... dus ik heb betaald, om daarna naar proximus te bellen, zij gaven me het telefoonnummer van dat abbonnement, nu blijkt, dat nummer is een oud nummer van haar moeder...
kunnen wij ons geld recuperen? en hoe moeten we dit dan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 feb 2013 18:56

Starten met aan moeder te vragen wat er gebeurd is met dat nummer.
Aan de telefoonmaatschappij een copie vragen van het origineel contract zodat u kan zien wie er getekend heeft.

freelance

#3 , 18 feb 2013 21:48

Hangt er van af wie het contract ondertekend heeft . Indien moeder , dan heeft P. géén recht dit van uw vriendin te vorderen .
In dit geval , bedragen terugvorderen van moeder.
Indien vriendin ondertekend , helaas ....
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

joachim891
Topic Starter

#4 , 19 feb 2013 01:08

Starten met aan moeder te vragen wat er gebeurd is met dat nummer.
Aan de telefoonmaatschappij een copie vragen van het origineel contract zodat u kan zien wie er getekend heeft.
moeder doet of haar neus bloedt, terwijl haar hele familie het nummer erkent als zijnde van haar, de telefoonmaatschappij weigert informatie te geven, de schuld is reeds betaald, dus zij maken er geen woorden aan vuil... zijn hun letterllijke woorden

joachim891
Topic Starter

#5 , 19 feb 2013 01:11

Hangt er van af wie het contract ondertekend heeft . Indien moeder , dan heeft P. géén recht dit van uw vriendin te vorderen .
In dit geval , bedragen terugvorderen van moeder.
Indien vriendin ondertekend , helaas ....
moest ik het contract kunnen bemachtigen dan had ik geen probleem, dan had mijn advocaat alle gelden teruggevorderd van de provider, aangezien mn vriendin toen nog ma 16 was, dus wettelijk gezien geen abbonement kon afsluiten,
het probleem is dat zowel de deurwaarder als de maatschappij zeggen dat dossier is afgehandeld omdat alles betaald is, ze willen zelf geen copie van het contract ed. opsturen

Franciscus

#6 , 19 feb 2013 23:30

Mogelijk procedure valsheid in geschrifte en gebruik ervan via politie.
Dan moeten ze wel met het contract boven water komen.
Dit is een strafrechtelijke procedure.
Echter hoelang gelden was uw vriendin 16 jaar.
Kan bij moeder worden nagegaan wie vroeger wel betaalde ( bankuittreksels)

joachim891
Topic Starter

#7 , 20 feb 2013 00:27

Mogelijk procedure valsheid in geschrifte en gebruik ervan via politie.
Dan moeten ze wel met het contract boven water komen.
Dit is een strafrechtelijke procedure.
Echter hoelang gelden was uw vriendin 16 jaar.
Kan bij moeder worden nagegaan wie vroeger wel betaalde ( bankuittreksels)
mn vriendin is nu bna 24 jaar, ma de deurwaarder is ook pas vorig jaar, langsgeweest, facturen vanaf dat ze 18 was, gedurende 7 maanden niet betaald, en dan is het abbonement afgesloten,

Franciscus

#8 , 20 feb 2013 14:16

Dan was ze meerderjarig en verantwoordelijk voor haar daden vanaf 18 jaar.

Dus haar verantwoordelijkheid vermoedelijk gezien moeder mogelijk alleen is tussengekomen omdat dochter minderjarig was.
En opletten met ... minderjarigen kunnen geen contracten afsluiten.... bij mijn weten laten rechtbanken bepaalde zaken wel toe.

Waarom heeft ze die 7 maanden niet betaald.... maar blijkbaar toch wel gebruik gemaakt van de GSM?

joachim891
Topic Starter

#9 , 20 feb 2013 18:53

Dan was ze meerderjarig en verantwoordelijk voor haar daden vanaf 18 jaar.

Dus haar verantwoordelijkheid vermoedelijk gezien moeder mogelijk alleen is tussengekomen omdat dochter minderjarig was.
En opletten met ... minderjarigen kunnen geen contracten afsluiten.... bij mijn weten laten rechtbanken bepaalde zaken wel toe.

Waarom heeft ze die 7 maanden niet betaald.... maar blijkbaar toch wel gebruik gemaakt van de GSM?
mijn vriendin heeft de gsm met dit nummer nooit in handen gehad... ze heeft er ook nooit gebruik van gehad...
de moeder heeft dit contract achter ieders rug afgesloten en betaald tot mn vriendin 18 was,
ze heeft zo al veel personen opgelicht...

Franciscus

#10 , 20 feb 2013 22:34

In dat geval had u beter NIET betaald.

Het blijft voor de telecomfirma hetzelfde wie er betaald.

Ik hoop dat u toch enig document hebt gekregen van de deurwaarder.
maar 18+5 is al 23 ...
Uw vriendin zal een strafprocedure moeten opstarten tegen haar moeder wegens idd oplichting/misbruik van vertrouwen/ valsheid in geschriften en het gebruik ervan.

joachim891
Topic Starter

#11 , 20 feb 2013 23:08

bedankt voor de informatie

Terug naar “Andere”