Pagina 1 van 1

Telenet

Geplaatst: 11 feb 2013 19:44
door Garcet- Van Brabant
Beste,
vorige week donderdag, 7/02/2013 kreeg ik van mijn 85 jarige moeder te horen dat haar telefoon al 3 dagen defect was. Enkel gekraak.
Ik ben vrijdag namiddag gaan kijken en stelde vast dat het de apparatuur van Telenet was die het liet afweten.
Ik heb dan ook telefonisch contact opgenomen met telenet, en er werd mij vanalles verteld wat er mogelijks de oorzaak zou kunnen zijn.
Tot de operator plots voorstelde , dat ik met hun apparatuur naar een verkooppunt moest gaan om deze om te ruilen.
Dit bakje hangt vast aan de muur en daar zitten verschijdene kabels aan verbonden. Ik ben daar niet voor opgeleid, en vind dat Telenet (van wie de toestellen eigendom zijn) dit zelf moest oplossen. Ik vroeg dat dan ook aan de operator en die beweerde dat dit 85€ ging kosten. Natuurlijk was ik daar niet mee akkoord en na lang wachten ' hij ging eens navragen ' kon hij mij tog niet verzekeren dat het gratis ging zijn. Ik heb toen tog de opdracht gegeven een technieker langs te sturen en hem er al van verwittigd dat wij niet van plan waren die 85 € te betalen. Vandaag is de technieker langs geweest, heeft er een stuk aan vervangen, heeft geen 5 min geduurd en wou hiervoor 85€ aanrekenen. Mijn moeder heeft dit radikaal geweigerd. Kunnen wij ons hiervoor beroepen op de garantie periode vermits deze instalatie nog geen 6 maand werd geplaatst. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jozef

Re: Telenet

Geplaatst: 11 feb 2013 20:22
door Drone
normaal gezien als toestellen van telenet defect gaan, worden deze gratis vervangen (behalve door misbruik; wat ergens logisch is).

de 85euro is, als ik mij niet vergis, het bedrag dat ze durven aanrekenen, mocht de verplaatsing van de technieker nutteloos zijn, of de fout ligt bij de klant.

indien er toch een factuur komt, deze aangetekend betwisten.

kans dat er daar een antwoord op komt van telenet uit is klein, maar dan kunt ge wel al via http://www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false; meer informatie vragen

Re: Telenet

Geplaatst: 11 feb 2013 22:28
door Creatief
Ik heb het ook nooit anders geweten bij Telenet. Indien er iets stuk ging (modem computer, modem telefoon, digibox), alles werd tot nu toe gratis vervangen.
Of zijn ze de spelregels nu aan het veranderen vermits Telenet voor ongeveer 50 % van Liberty Global is geworden? Ik twijfel hier sterk aan.