Als je op beide vragen van mava "ja" kan antwoorden, heb je recht op twee maal het voorschot.Werd er een dokument opgemaakt? Heb jij een ontvangstbewijs voor dat voorschot?
Wat staat er precies op dat briefje geschreven?er werd een briefje opgemaakt als bewijs van betaling.
Wordt het onderwerp van de koop niet duidelijk gespecifieerd? In casu de auto?staat op : voorschot betaald van ....e op een totaalprijs van .....e
en is ondertekend
Ja, duidelijk: dat vscht was uw en moest dienen voor een aankoop (van een wagen - dus moeilijk te bewijzen) doch dient U geretourneerd te worden. Stel een ultimatum van X dagen voor. U stuurt een AS als ingebrekestelling en aanmaning voor aankoop wagen met zoveel mogelijke details van type, enz., kopie per gewone post, en wacht de tijd af. Indien geen reactie zal U naar de rechter moeten stappen.voorwerp wordt idd niet weegegeven
kan ik proberen om aangetekende brief te sturen (ingebrekestelling)?
Speelt dit ook nog mee in het verhaal? M.a.w. wat is de exacte chronoligie in het verhaal?zag via internet 2dehandswagen staan,maakte afspraak om wagen te bekijken en testen,dit is wel bij een particulier.
we kwamen tot een mondeling akkoord wat betreft de prijs,maar er werd geen verkoopsovereenkomst ondertekend !
wel heb ik een voorschot betaald,waarbij hij mij een ondertekend bewijs van betaling bezorgde.
dit is nog maar enkele dagen overeengekomen.
nu is mijn vraag : kan ik deze koop nog anuleren,en eventueel mijn voorschot terugkrijgen ?