90 euro kosten om defecte teller aan Eandis te melden
Geplaatst: 31 jan 2013 10:34
Enkele dagen geleden viel de hele straat meerdere uren zonder elektriciteit.
Nu bemerkt mijn broer een mankement aan de elektriciteitsteller (dag-en-nachtteller). Het toestel schakelt op de correcte tijdstippen over tussen dag en nacht, maar de meterstand van de dagteller blijft staan.
Hij laat het voorval weten op het algemeen stoornisnummer 078/35.35.00.
Daar zeggen dat er een dossier wordt aangemaakt en dat ze hem binnen de 5 dagen zullen contacteren. De kostprijs hiervan bedraagt (minstens) € 90.
Hebben zij hierop recht?
Hij meldt immers gewoon een defect aan hun teller. Hij kan toch niet opdraaien voor de kosten hiervan?
Nu bemerkt mijn broer een mankement aan de elektriciteitsteller (dag-en-nachtteller). Het toestel schakelt op de correcte tijdstippen over tussen dag en nacht, maar de meterstand van de dagteller blijft staan.
Hij laat het voorval weten op het algemeen stoornisnummer 078/35.35.00.
Daar zeggen dat er een dossier wordt aangemaakt en dat ze hem binnen de 5 dagen zullen contacteren. De kostprijs hiervan bedraagt (minstens) € 90.
Hebben zij hierop recht?
Hij meldt immers gewoon een defect aan hun teller. Hij kan toch niet opdraaien voor de kosten hiervan?