Hallo,
Ik heb in maart 2012 een occasie mondeo gekocht bij een erkende ford garage 165000km 2.0tdci voor 4850 euro,
Binnen de 6 maanden had ik een licht gerammel en schurend geluid afkomstig uit de versnellingsbak,
het blijkt het druklager te zijn, dit wordt enkel gebruikt tijdens het intrappen van het ontkoppellingspedaal
en evt het stationaar staan (stil). Dit stoort echter enorm omdat ik eveneens een kleine lening afgesloten heb ervoor.
Ik heb hem het probleem gemeld binnen de 6 maanden maar hij wou geen stappen ondernemen,
Verschillende collega s op het werk kunnen hier getuige van zijn.
In maart vervalt men garantie volledig.
Zou er een mogelijkheid zijn om dit te laten vaststellen, indien ik plots in panne zou staan buiten garantie.
De totale kost zou relatief hoog zijn omdat de handse versnellings bak vanonder de wagen moet.
Ik heb ondertussen al over koeling ook gehad, en een sensor moeten laten vervangen bij dezelfde wagen
.Dit heeft 190 euro gekost eveneens onder de zogezegd wettelijk garantie. Die zogezegd bijna voor
niks in aanmerking komt. Of heb ik dit volledig verkeerd begrepen. Ik ben jammer genoeg weinig kapitaal krachtig.
Denkt u een oplossing of een stok achter de deur te weten laat het alstublieft weten.
Alvast bedankt voor u tijd.
Mvg