Auto verkoop tussen particulieren

giljom
Topic Starter
Berichten: 12

Auto verkoop tussen particulieren

#1 , 25 jan 2013 21:51

Bestaat er een wet dat er bij verkoop van een auto tussen 2 particulieren , dat de vorige eigenaar verplicht is om eerst naar de keuring te gaan, kan men die ook verkopen zonder keuring, als de koper akkoord gaat, ik had graag een echte wettekst gezien, graag uw antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 25 jan 2013 22:19

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... rt23sexies" onclick="window.open(this.href);return false;

denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jan 2013 07:16

Het probleem in Belgie is als je geen handelaars plaat heeft je die wagen nooit kan laten keuren.

Dus de verkoper(particulier) moet met zijn nummerplaat naar de keuring en zeggen dat het voor verkoop is, dan is dit een speciale keuring met carpas.

Heeft de verkoper(particulier) zijn oude nummerplaat niet meer dan heb je een probleem, en moet je naar een garage voor de keuring met handelaarsplaat.

Bij grote keuringscenters staan er soms op de parkings handelaars met handelaarsplaten en dit kost je 200€ + de keuringskosten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

giljom
Topic Starter
Berichten: 12

#4 , 26 jan 2013 19:44

Bedankt voor uw antwoord, maar u hebt gelijk dat is de gang van zaken, maar mijn vraag is, bestaat er zo een wettekst, en waar is die te lezen, bij de keuringcentra , of ergens in het wetboek

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 26 jan 2013 21:58

Euhm, al eens op de link geklikt die ik gepost heb? Brengt u recht naar het artikel in het betreffende koninklijk besluit (§1, 3°, als u het niet meteen vindt).

Terug naar “Andere”