Wagen in herstelling onder garantie, vervangwagen verplicht?

Eden
Topic Starter
Berichten: 3

Wagen in herstelling onder garantie, vervangwagen verplicht?

#1 , 22 jan 2013 09:50

Hallo,

Mijn wagen is meer dan een maand onbeschikbaar wegens het niet kunnen verkrijgen van stukken. De reparatie valt onder de fabrieksgarantie.
De garage had me eerst gezegd dat ik de wagen slechts 3 dagen zou moeten missen. Het was voor hun ook een verassing dat ze de stukken niet konden krijgen. Ik heb geen vervangwagen geëist toen.

Het lijkt me logisch dat ik gedurende de onbeschikbaarheid van mijn wagen gratis een gelijkwaardige auto ter beschikking krijg, niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.
Berichten: 876

#2 , 22 jan 2013 10:06

Ik denk niet dat men dit verplicht is.
Anderzijds lijkt het mij logisch dat uw merk en/of garagehouder U op een billijke manier verder helpen ; als een commercieel gebaar.

Als het hen daaraan ontbreekt dient U hetzelfde te doen als ik :
Volgende keer in een andere toonzaal gaan kiezen.

k.b.

Fore
Berichten: 1298

#3 , 22 jan 2013 10:15

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

siesken
Berichten: 263

#4 , 22 jan 2013 12:38

Je zal wel een vervangwagen krijgen tegen betaling,maar niet gratis

ganapathi tantre
Berichten: 453

#5 , 25 jan 2013 17:15

Al onze leveranciers van gereedschappen hebben min of meer een dergelijke service. Maar ik denk niet dat dat gratis is.
Het zal wel ergens zitten en dat is zeker niet abnormaal. Ik heb zo het gevoel dat de laatste internetgeneratie denkt dat alles
maar gratis moet kunnen.

Terug naar “Andere”