Belgacom tja....

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

Belgacom tja....

#1 , 03 jan 2013 14:40

Ik ben zo'n 3 jaar lid van Belgacom. Ik huur een "pack", ttz digitale tv, internet en vaste telefoon.
Ik vroeg indertijd het pack " intense"aan omdat de downloadsnelheid vlugger was.Hiervoor betaal ik per maand 74,51 euro.
Nu keek ik toevallig nog eens op hun site en ik zag dat de "intense" er niet meer bij stond.
Deze is nu blijkbaar vervangen door " comfort pack" maar die laatste kost maar 54,95 euro, dus 20 euro goedkoper per maand.

Op een forum vond ik dat de "intense" al zeker vanaf april niet meer bestaat.
Toen ik belde om opheldering naar Belgacom zei die meneer dat deze pack alleen nog was voor KMO's.
Ik vroeg waarom ze me niet op de hoogte gesteld hadden en hij zei dat ze daar niet konden aan beginnen (?? )
en dat ik verondersteld word dat zelf te checken op hun site.

Ik zei dat ik dus al minimum vanaf april 20 euro teveel betaalde ( hij kon niet zeggen wanneer dat veranderd was ) zei hij
dat, daar ik elke maand betaald heb, ik daarom stilzwijgend akkoord was.

Klopt dit? Kan ik hier niks aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 03 jan 2013 14:52

En waarom zou U teveel betalen? U hebt TOEN een contract aangegaan voor product X aan de prijs die op dat ogenblik van toepassing was. Als U dus product X krijgt voor de afgesproken prijs is dat allemaal in orde.
Dat er NU andere klanten andere producten kunnen kopen aan andere prijzen maakt voor U dus geen verschil.

De meeste leveranciers van telecomdiensten staan (al dan niet met administratieve vergoeding) toe om van product te veranderen. Misschien dat U dat kan overwegen.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 03 jan 2013 16:53

Om te beginnen geen appelen met peren vergelijken, Het pack "intense" werd vervangen door het pack "Maxi". Het pack maxi kost normaliter € 73.95. (momenteel in promotie voor € 68.95)

Ten tweede is het voor een dergelijk probleem steeds aangeraden om het forum http://www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false; te bezoeken. Dit is een gespecialiseerd forum voor alles dat met data en communicatie te maken heeft en waar de ombudsdiensten van de grote providers aanwezig zijn om gemelde problemen op een efficiënte wijze te helpen oplossen.

Reclame

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

#4 , 03 jan 2013 17:22

Oké, bedankt.

Hawkee
Berichten: 160

#5 , 10 jan 2013 08:32

zoals Lightning al gezegd heeft eens bellen naar belgacom en een ander pack nemen, het bedrag om u te laten veranderen zal dan waarschijnlijk bijkomen op uw volgende factuur.
zo een aanpassing gebeurt redelijk snel, nu bellen is nu veranderen.

en bij de meeste grote diensten is het ook zo dat als je een bepaalde dienst gekocht hebt, deze ook blijft behouden, tot je zelf deze veranderd (pas later veranderen is meer winst voor het bedrijf)
heb het zelf ook meegemaakt bij een andere provider, betaalde toen 5 euro / maand meer voor een lagere dienst, heb dat dan ook laten veranderen zonder meerkost (trouwe klant op dat moment).
bij een kennis was het zelf zo dat die voor kabel en internet meer betaalde dan moest hij een pack internet, tv, vaste tel. (bij dezelfde provider) ook laten aanpassen zonder meerkost.

dus het is wel mogelijk, dus zeker de moeite om eens te luisteren.

Terug naar “Andere”