Is een bestek bindend?

WimS
Topic Starter

Is een bestek bindend?

#1 , 15 nov 2005 13:17

'k Heb een defecte Flatscreen TV in herstelling gedaan.
Ik krijg een herstelbestek doorgestuurd die ik onderteken voor akkoord en terugfax.
Een kwartier later krijg ik een ander herstelbestek dat het eerste herstelbestek annuleert, omdat er een fout in de PC was opgetreden, waar de herstelkost een pak duurder is en waar het om vervanging door een nieuw toestel gaat.
Mijn vraag: in hoeverre kan ik eisen dat de herstelling volgens 't eerste bestek uitgevoerd wordt?

Wim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bibendum
Berichten: 94

#2 , 15 nov 2005 17:21

Volgens mij, maar ik kan me vergissen, moeten we dat eerste bestek zien als een aanbod. Dit is bindend omdat er alle essentiele elementen instaan.

Ik zou zeggen, ga ervoor, eis uw 1e bestek.


Staat er ergens iets op uw bestek in de zin van een termijn waarvoor dat bestek loopt of in welke gevallen het bestek vervalt? Mss zou er kunnen opstaan dat de winkel zijn bestek kan herroepen binnen een bepaalde termijn. Opletten dus !

Wesley
Berichten: 294

#3 , 15 nov 2005 17:38

Probleem is hier dat er duidelijk - en m.i. vrijwel onbetwistbaar - sprake is van een fout/vergissing.

Een fout die op korte termijn werd recht gezet (15 min.).

Ook in de rechtspraak geldt in zekere mate het adagium: vergissen is menselijk"

Ik vrees dat u geen aanspraak kan maken op het eerste bestek. Het ware anders geweest mocht u pas na een week een rechtzetting krijgen.

Natuurlijk, niks verhinderd u te proberen ze te overtuigen het eerste bestek te volgen. Ik zou echter afraden het tot bij de rechtbank te drijven.

Reclame

ZeddLeppelin
Berichten: 97

#4 , 03 dec 2005 18:58

Wat zijn de bedragen waarvan sprake?

Terug naar “Andere”