Anfi, voorschot terugkrijgen

Saar20
Topic Starter
Berichten: 45

Anfi, voorschot terugkrijgen

#1 , 26 dec 2012 14:08

Hallo,

Op vrijdag 21/12/12 waren mijn ouders op vakantie in Gran Canaria. Daar zijn zij aangesproken door een verkoper van Anfi. Ze hadden al wel gehoord van timesharing, maar dit zou GEEN timesharing zijn...

Ze zijn volgens de blijkbaar traditionele manier meegenomen naar het hotel: ze zouden een prijs gewonnen hebben met een kraslotje en kregen een taxi naar het hotel.
Daar hebben ze geen contract ondertekend, echter hebben ze wel een voorschot betaald van 500€ voor een vrijblijvende vakantie, die binnen de 15 maanden opgenomen moet worden. Ze hebben dus alleen een bewijs van betaling van een voorschot voor een vrijblijvende vakantie.
De verkoper heeft ook enkele onwaarheden verteld (bv. over de prijs van de vliegtuigtickets, over het half pension, etc) waar ze thuis pas achter zijn gekomen.

Tja, slim is het natuurlijk niet. Mijn vraag is: kunnen zij op de één of andere manier dit voorschot nog terugkrijgen? Ondertussen zijn ze al terug in België...

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker
Berichten: 354

#2 , 27 dec 2012 10:20

Hallo,

Op vrijdag 21/12/12 waren mijn ouders op vakantie in Gran Canaria. Daar zijn zij aangesproken door een verkoper van Anfi. Ze hadden al wel gehoord van timesharing, maar dit zou GEEN timesharing zijn...

Ze zijn volgens de blijkbaar traditionele manier meegenomen naar het hotel: ze zouden een prijs gewonnen hebben met een kraslotje en kregen een taxi naar het hotel.
Daar hebben ze geen contract ondertekend, echter hebben ze wel een voorschot betaald van 500€ voor een vrijblijvende vakantie, die binnen de 15 maanden opgenomen moet worden. Ze hebben dus alleen een bewijs van betaling van een voorschot voor een vrijblijvende vakantie.
De verkoper heeft ook enkele onwaarheden verteld (bv. over de prijs van de vliegtuigtickets, over het half pension, etc) waar ze thuis pas achter zijn gekomen.

Tja, slim is het natuurlijk niet. Mijn vraag is: kunnen zij op de één of andere manier dit voorschot nog terugkrijgen? Ondertussen zijn ze al terug in België...

Alvast bedankt!
Een oud zeer... . Volgens wat ik op het Net lees, heeft dit bedrijf een zeer slechte reputatie... . Veel timesharing-bedrijven zijn niet meer dan "boerenbedrog" met deze bekende list. Het betaalde vscht is klein, de kansen om dit bedrag te recupereren bij een bedrijf in het buitenland(?) bijna onbestaand of worden kosten gemaakt buiten proporties voor waarschijnlijk een lege doos... .

De pil doorslikken en minder naïviteit aan de dag leggen, lijkt mij het beste te zijn.

Justiceseeker

Saar20
Topic Starter
Berichten: 45

#3 , 28 dec 2012 01:52


De pil doorslikken en minder naïviteit aan de dag leggen, lijkt mij het beste te zijn.

Justiceseeker
Dat dacht ik al hoor, maar ik wilde hier toch even informeren of er een andere oplossing was. Bedankt voor je antwoord!

Reclame

Terug naar “Andere”