Hobby: optreden in band als mindervalide , met eigen muziek

MusicK_Man
Topic Starter
Berichten: 6

Hobby: optreden in band als mindervalide , met eigen muziek

#1 , 12 dec 2012 17:40

Hobby: optreden in een band als mindervalide , met eigen muziek

Ik trek dop (+33%) + tegemoetkoming bijgepast (vroegere Zwarte Lievevrouwenstraat)
Vanwege mijn invaliditeit ben ik werkonbekwaam (zelfredzaamheid 12 punten) sinds de jaren 90 ,
Beteren zal het zeker niet , maar ik zou toch graag mijn hobby willen uitvoeren , muziek spelen (dat lukt me nog) , ik wil geen CD uitbrengen , gewoon optreden zonder winst , en dat is het
Ik neem aan dat men een hobby mag uitvoeren zonder iets te willen verdienen
want op tv , VTM & Belgian Got Talent , daar deden ook mindervalide aan mee ,

Hoe zit de wetgeving hieromtrend ineen , ik ben al bij een advocaat & vakbond langsgeweest , het enige dat ik tot nu toe weet is , dat ik elk optreden moet aanvragen bij de vakbond & ziekenkas , en mijn belastingaangifte tonen aan het FOD , maar feitelijk weet ik nog dus niks , 't is voor mij allemaal een onbegrijpelijke warboel
Ik zou graag een band oprichten ; hoe zit het met bandleden en heel de reutemeteut ,
Wat met cafe's / zalen & contracten , hoe moeten zij dit ondernemen/doorgeven , want mijn in dienstnemen voor 1 avond , dan doen ze natuurlijk niet ,
Wat met de auteursrechten , want ik wil mijn muziek , bandnaam , logo beschermen , hoe zit het daarmee & belastingsaangifte
En mag je onkostenvergoeding ontvangen , bv kilometervergoeding (autobestuurder)
En stel ze vragen achter gadgets , bv T-shirts , daar ik weet dat dit eigenlijk een verdienste is , wat mag & wat mag dus niet ?????

Het zijn vele vragen , hopelijk is het niet te verwarrend ,
Alvast mercikes voor de hulp:
Musick_Man

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!