

Groetjes Willy
Klopt niet. De overige glazen kan hij apart verkopen aan particulieren die thuis een glas breken en ook maar 1 glas nodig hebben.De schade van de winkelier is wel degelijk de waarde van de set van 24 glazen vermits hij deze glazen niet meer als 'set' kan verkopen.
P.
Winkelier moet ook aantonen dat hij alle voorzorgen heeft genomen om schade te voorkomen, dus stevige rekken waardoor glazen niet vallen als je er eens tegen botst, glazen niet geplaatst zodat ze makkelijk omgestoten kunnen worden, glazen bereikbaar zodat de klant niet op zijn tippen moet staan om ze te nemen (of een opstapje voorzien), ...TS is hier tenminste eerlijk genoeg geweest de schade te melden. Bij ons gebeurt het bijna dagelijks dat er iets gebroken wordt door een klant, en we het gebroken terug in de rekken vinden.
Winkelier moet ook aantonen dat hij alle voorzorgen heeft genomen om schade te voorkomen, dus stevige rekken waardoor glazen niet vallen als je er eens tegen botst, glazen niet geplaatst zodat ze makkelijk omgestoten kunnen worden, glazen bereikbaar zodat de klant niet op zijn tippen moet staan om ze te nemen (of een opstapje voorzien), ...TS is hier tenminste eerlijk genoeg geweest de schade te melden. Bij ons gebeurt het bijna dagelijks dat er iets gebroken wordt door een klant, en we het gebroken terug in de rekken vinden.
Heb daar persoonlijk ook al 2 x van gebruik gemaakt voor een servies van Vil......Bo.. in Luxemburg.Praktisch iedere glas-en eetgereiproducent heeft tegenwoordig een een afdeling waar je verloren of vernielde onderdelen van een servies tegen een meerprijs per stuk kan bijbestellen.