5 jarig contract alarmfirma

Bartje__
Topic Starter

5 jarig contract alarmfirma

#1 , 07 okt 2012 15:22

Beste,

Wij hebben in 2009 een alarminstallatie laten plaatsen door de firma X.
Wij hebben toen gekozen voor een verbinding met hun meldkamer + hun omniumdienstenpakket.
Graag zouden wij hier nu vanaf zien.
Ik heb hun een aangetekend schrijven gestuurd met de vraag deze beide activiteiten stop te zetten.
Nu blijkt dat we gebonden zijn aan een contract van maar liefst 60 maanden!!!
Dit wilt zeggen dat we nog verplicht € 60/maand moeten betalen tot augustus 2014!
De melding van de duur van het contract staat inderdaad op de achterkant van het contract ‘in de kleine lettertjes’.

Kan een firma eisen dat je voor 5 jaar aan hun verbonden bent?

Vriendelijke groeten,
Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 08 okt 2012 11:10

En waarom niet? Je hebt een contract getekend.
Je wordt verondersteld ook en net vooral de kleine lettertjes te lezen ...

Bartje__
Topic Starter

#3 , 08 okt 2012 21:05

Bijvoorbeeld omdat dit niet op de voorkant vermeld is maar enkel sneaky op de achterkant.
Inderdaad mijn eigen fout dat ik de kleine lettertjes niet heb gelezen maar het was ook wel zo netjes geweest dit op de voorkant te vermelden.
Ook vraag ik mij af of een termijn van 5 jaar wel wettelijk is. Als ik er nu op een manier onderuit kan komen dan zal ik het ook niet laten.

Reclame

Veebee

#4 , 10 okt 2012 08:49

Dus dan moeten bedrijven ipv A4 maar A3 contracten aanbieden omdat de voorkant niet voldoende is? :)
Nee even serieus, overal waar je je handtekening onder plaatst dat lees je toch minstens tweemaal na? Je draait toch altijd om of te zien of er nog een achterkant is?

Bartje__
Topic Starter

#5 , 10 okt 2012 10:11

Zie vorige reply, mijn vraag is enkel of dit wettelijk is of niet. Ook een loopduur van 5 jaar lijkt me erg lang. In de telecomsector zijn ze hier inmiddels wel achtergekomen maar valt dit onder telecom?

Xastheron

#6 , 12 okt 2012 12:42

Waarschijnlijk staat er een tekstje net boven waar je jouw handtekening gezet hebt: "De gebruiker verklaart zich akkoord met de A.V. zoals vermeld op de achterzijde".

Een meer geïnformeerde "usual suspect" op dit forum kent misschien een mooie quote, maar ik geloof niet dat er maximum looptijden zijn voor dergelijke contracten. Alarminstallaties vallen alleszinds niet onder telecom. Ik vrees dat u het zal moeten stellen met "de algemene voorwaarden waren u gekend toen u tekende".

Terug naar “Andere”