Hallo,
Ik ben sinds 3 december 2010 aangesloten bij een provider. (Digitale TV, internet, en vaste telefonie) Ik ben niet echt tevreden over dit product, en wens mijn contract van 24 maanden op te zeggen, dat op 3 december 2012 verloopt. (contract 24 maanden) Nu had ik hierover enkele vraagjes, want ik heb hier en daar op het internet toch al van alles gelezen over mogelijke boetes, hoge opzegvergoedingen, en dat er van alles kan mislopen. Ik zou me daarom goed willen informeren, om later voor geen verrassingen te staan...
Ik heb begrepen dat je een aangetekend schrijven moet doen naar de provider, waarin je meldt dat je je contract wilt opzeggen, en hier in de opzegbrief best ook een bevestiging van opzeg vraagt. Ik zou graag willen weten wanneer je dit moet doen? 3 maand op voorhand, 1 maand op voorhand? In de typebrief voor opzeg staat ook "Ik wens deze opzegging door te voeren op:...... " Welke datum kan ik hier best invullen? Moet dat de dag van het einde contract zelf zijn, of net er voor? En hoe zit het met de decoder en de schotelantenne? Wordt die terug gevraagd door de provider? Moet ik dit ook allemaal opsturen?
Ik heb bij dezelfde provider ook nog een contract voor draadloos internet op een GSM wat ik eveneens wil beëindigen. Kan ik dit in dezelfde brief opzeggen, of moet ik hier weer een aparte brief voor schrijven, met dezelfde methode?
Alvast bedankt voor jullie hulp!