Annulering reservatie hotel

VDG2
Berichten: 785

Re: Annulering reservatie hotel

#16 , 12 jun 2012 13:48

Het enige die u nog zou kunnen inroepen is dwaling. Maar ik geef u bijzonder weinig kans om op die manier uw slag thuis te halen.

Art. 1110. Dwaling is alleen dan een oorzaak van nietigheid van de overeenkomst, wanneer zij de zelfstandigheid betreft van de zaak die het voorwerp van de overeenkomst uitmaakt.

De zelfstandigheid van de zaak is ieder element dat de partij er hoofdzakelijk toe bewogen heeft het contract aan te gaan, zodanig dat zonder dit element het contract niet zou zijn gesloten. In uw geval dus de overtuiging dat het hotel dichtbij de feestzaal lag.

Een verschoonbaar dwaling is een dwaling die een normale zorgvuldige en redelijke persoon geplaatst in dezelfde concrete omstandigheden eveneens zou hebben begaan.


Ik kan mij moeilijk voorstellen dat elke normale zorgvuldige en redelijke persoon, die een hotel dichtbij een bepaalde plaats wil boeken, zich er niet van zou vergewissen dat het hotel zich op de juiste plaats bevindt. Dit is mijn inziens eerder een onzorgvuldigheid. Tenzij er twee plaatsen zijn met identiek dezelfde naam of iets dergelijks...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wonderingwhy
Topic Starter
Berichten: 118

#17 , 12 jun 2012 16:01

Goh... Moet je aan mijn vrouw vragen. Zij dacht dat het vlakbij lag. Ik weet daar niks zijn. Ik heb zelfs totaal geen idee waar de feestzaal ligt. Ze wist er hotels zijn die er dichtbij lagen, en dit was - dacht ze - het dichtstbijzijndste. De naam van het hotel had ze van haar ouders gekregen.

We waren afgelopen zaterdag toevallig in de buurt, ik had het hotel nog niet kunnen reserveren, dus zijn we er maar naar afgezakt. Ik heb gevraagd een kamer voor 2 dagen te reserveren. De reservatie verliep erg moeizaam, van documenten tekenen was geen sprake. Het enige wat de receptioniste vlot leek af te gaan was klagen gezien ik enkel een voorschot wou betalen. Ik wou het toen al gewoon aftrappen, maar vreesde ruzie met mijn echtgenote... Ze had zo gestaan op dit hotel, het niet boeken vanwege een wat vervelende receptioniste...

Een uurtje of zo later zaten we op koffie bij mijn schoonouders. Bij een gesprek daar kwam mijn echtgenote te horen zich van hotel vergist te hebben. Het hotel wat zij voor ogen had ligt een eindje verder, dit hotel ligt welliswaar nog steeds erg dicht bij de feestzaal, maar is toch nog meer dan een kwartier te voet. Mijn echtgenote is niet goed te been, u begrijpt...

En daar draait het hele verhaal eigenlijk rond. Meestal verblijven we in een ander hotel, in hartje Genk. Alleen zou dit ons verplichten om met de auto naar de feestzaal te moeten rijden, wat zekere beperkingen met zich meebrengt.

We waren geen 1 van de 2 te spreken over het ontvangst daar, we hebben enkel doorgezet er van uitgaande dat dit hotel vlakbij de feestzaal lag. Dit blijkt nu niet het geval te zijn. Het hotel stond ons voor de rest ook totaal niet aan.

Ik verkies onder deze omstandigheden mijn voorschot kwijt te zijn boven het alsnog logeren daar... Alleen lijkt het me gewoon ronduit bizar... Naar mijn ervaring kan je, met of zonder gegronde reden, telkens tot de dag er voor gratis annuleren. Als zij er een ander beleid op nahouden OK... Maar het staat nergens beschreven, en de behandeling bij het inschrijven was zo klantonvriendelijk dat het vragen stellen ontmoedigde.

Ook heb ik mijn vragen bij hun manier van reserveren. Ik heb ook maar niets van document gekregen waaruit je kan opmaken een kamer te hebben gereserveerd voor 2 opeenvolgende dagen. Er wordt echter wel van me verwacht om alles binnen de week te volstorten (dit voor een logement dat pas over 2 maand plaats vindt), zonder dat ik ook maar iets van garantie heb effectief ook de 2de dag nog gereserveerd te krijgen.

Ik heb geen enkel reden om naar de rechter te gaan.... afgaande op wat ze mij vertellen kan ik mijn voorschot terugkrijgen als ze de kamer kwijt geraken, wat biijna een zekerheid is... Het hotel heeft volgens mij gewoon de pech een ronduit boertig wijf aan de receptie te hebben zitten die de regels van het hotel naar haar hand denkt te kunnen zetten. Ik weet ook niet of zij de hele tijd aan de receptie zit, wie weet krijg ik een behulpzamer persoon aan de lijn als ik nu zou bellen.

Ik ben echter geen fan van telefonische communicatie, ik had het hotel gewoon aangetekend, per mail en per fax opgezegd, en het daarbij gelaten. Moeder de vrouw stond er echter op om te bellen.

In elk geval... Ze kunnen zonder ondertekend schriftelijk bewijs in dit geval geen aanspraak maken op de betaling van de 2de dag. Of vergis ik me hier in?

VDG2
Berichten: 785

#18 , 12 jun 2012 16:32

Indien er een voorschot betaald is moet er een schrift (bestelbon) opgemaakt worden, met vermelding van de te leveren dienst. Daarop zou normaliter het aantal dagen moeten vermeld staan. Indien daarop 1 nacht staat, kunnen ze u moeilijk verplichten 2 nachten te betalen.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... _commande/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals reeds eerder gezegd is het hotel volledig vrij haar annulatievoorwaarden zelf te bepalen. (kleine nuance: de annulatievoorwaarden dienen wel evenredig te zijn voor beide partijen. Indien u niet kan annuleren zonder annulatievergoeding, kan het hotel niet bepalen dat zij dit wel kunnen.)

Een goede tip voor de volgende keer is dus eerst informeren omtrent deze voorwaarden (en hiervan een schrift vragen). Het feit dat de receptioniste onvriendelijk was enz. heeft op juridisch vlak weinig, zoniet geen, uitstaans met de gehele kwestie.

Ps: u kan in het vervolg ook de afstand even checken via googlemaps of iets dergelijks om herhaling te voorkomen.

Reclame

wonderingwhy
Topic Starter
Berichten: 118

#19 , 12 jun 2012 16:55

Indien er een voorschot betaald is moet er een schrift (bestelbon) opgemaakt worden, met vermelding van de te leveren dienst. Daarop zou normaliter het aantal dagen moeten vermeld staan. Indien daarop 1 nacht staat, kunnen ze u moeilijk verplichten 2 nachten te betalen.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... _commande/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb niet echt een bestelbon gekregen. Gewoon een factuur waarop staat 1 dag betaald te hebben. Meer niet....
Zoals reeds eerder gezegd is het hotel volledig vrij haar annulatievoorwaarden zelf te bepalen. (kleine nuance: de annulatievoorwaarden dienen wel evenredig te zijn voor beide partijen. Indien u niet kan annuleren zonder annulatievergoeding, kan het hotel niet bepalen dat zij dit wel kunnen.)

Een goede tip voor de volgende keer is dus eerst informeren omtrent deze voorwaarden (en hiervan een schrift vragen). Het feit dat de receptioniste onvriendelijk was enz. heeft op juridisch vlak weinig, zoniet geen, uitstaans met de gehele kwestie.
De onvriendelijkheid van de receptie is de reden waarom we annuleren, en IS dus gans de kwestie.
Bovendien ben ik van mening niet te moeten informeren naar dergelijke zaken.. Enerzijds heb ik er niet altijd de tijd voor, anderzijds stelt een deftig etablissement dergerlijke informatie volledig uit zichzelf ter beschikking. Al was het maar op de website....
Dergerlijk onprofessionalisme is om problemen te vragen en zal het hotel in kwestie wel reeds het nodige geld hebben gekost, al was het maar in de vorm van verlies van klanten...
Ps: u kan in het vervolg ook de afstand even checken via googlemaps of iets dergelijks om herhaling te voorkomen.
Als u iets aangeraden wordt door iemand die er jaren gewoond heeft betwijifel ik dat u dat zou doen...

VDG2
Berichten: 785

#20 , 12 jun 2012 17:08

Ik heb niet echt een bestelbon gekregen. Gewoon een factuur waarop staat 1 dag betaald te hebben. Meer niet....
Dan is de factuur ook uw bestelbon, waaruit blijkt dat u 1 nacht hebt gereserveerd.
De onvriendelijkheid van de receptie is de reden waarom we annuleren, en IS dus gans de kwestie.
Vreemd dat u dan al heel de tijd aangaf dat de afstand de reden was. Als de receptioniste zo onvriendelijk was had u kunnen beslissen geen reservatie te maken. U bent immers een vrij persoon die zelf in staat is te beslissen wanneer hij een overeenkomst aangaat of niet. U heeft de wil geuit een overeenkomst te willen aangaan, u heeft een voorschot betaald. Dan moet u achteraf de onvriendelijkheid van het personeel niet inroepen om de overeenkomst te laten ontbinden.
Bovendien ben ik van mening niet te moeten informeren naar dergelijke zaken..
Het moet uiteraard van beide kanten komen. Als u niet van mening bent dat u naar dergelijke zaken dient te informeren is dat uw goed recht. Maar hou dan ook in het achterhoofd dat het zou kunnen gebeuren dat u een hotelkamer boekt die u niet kan annuleren.
Als u iets aangeraden wordt door iemand die er jaren gewoond heeft betwijifel ik dat u dat zou doen...
Een normaal zorgvuldig en redelijke persoon (zoals hierboven reeds vermeld) wordt geacht dit wel te doen.

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#21 , 12 jun 2012 18:30

Hoe hebt u de reservatie betaald? cash, bankkaart of cc?

Wat booking.com betreft daar heb ik ook al jaren ervaring mee.
Je moet er nooit op voorhand betalen, je geeft enkel je cc autorisatie en je betaalt in het hotel bij het uitchecken. Annuleringsvoorwaarden bepaalt het hotel zelf. Er zijn er die tot een dag ervoor gratis laten annuleren, en er zijn er die dat tot 1 week of 2 weken op voorhand toestaan (het staat er steeds duidelijk bij vermeld). Soms zijn er op Booking.com aanbiedingen van bepaalde hotels waarbij een kamer goedkoper aangeboden wordt onder de voorwaarde 'geen restitutie mogelijk', dan kan je niet meer annuleren. Het gebeurt dat een hotel er 2 tarieven voorstelt: een hoger tarief voor een reservatie die je kan annuleren en een lager tarief voor dezelfde kamer zonder restitutie, annuleren is dan niet meer mogelijk.
Soms wordt er dus WEL op voorhand betaald, zonder annuleringsmogelijkheden. Ik werk ook al JAREN met booking.com en boek regelmatig zo'n formule, omdat die inderdaad vaak goedkoper uitkomt dan een formule die geannuleerd kan worden. Het bedrag wordt dan onmiddellijk aangerekend. In de andere gevallen betaal je inderdaad in het hotel. Maar dat zijn zaken die je goed op voorhand hebt kunnen lezen op de site en waar je mee akkoord gaat.

Hoe het elders gebeurt is echter niet relevant ... De vraag is onder welke voorwaarden dat hotel zijn boekingen regelt. Als die een eigen beleid hebben waarbij annuleren niet mogelijk is, dan moet u alles betalen. Ook als u niets getekend hebt, kan het betalen van de eerste schijf al gezien worden als een akkoord met de overeenkomst. Dat voorschot ziet u zeker niet meer terug. Of u er onderuitkomt zonder de rest te betalen hangt af van wat u getekend hebt e.d. ...

Ik snap eigenlijk ook niet hoe die vergissing is kunnen gebeuren ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 12 jun 2012 20:12

Al eens geprobeert met de direktie van het hotel in gesprek te komen en niet met de receptie?
Maakt het hotel deel uit van een keten? Dan de hoofdzetel eens kontakteren.

wonderingwhy
Topic Starter
Berichten: 118

#23 , 13 jun 2012 00:11

Ik heb niet echt een bestelbon gekregen. Gewoon een factuur waarop staat 1 dag betaald te hebben. Meer niet....
Dan is de factuur ook uw bestelbon, waaruit blijkt dat u 1 nacht hebt gereserveerd.
OK. Dat was ook mijn redenering. :-) Waaruit logischerwijs blijkt dat ze mij de 2de nacht niet kunnen aanrekenen.
De onvriendelijkheid van de receptie is de reden waarom we annuleren, en IS dus gans de kwestie.
Vreemd dat u dan al heel de tijd aangaf dat de afstand de reden was. Als de receptioniste zo onvriendelijk was had u kunnen beslissen geen reservatie te maken. U bent immers een vrij persoon die zelf in staat is te beslissen wanneer hij een overeenkomst aangaat of niet. U heeft de wil geuit een overeenkomst te willen aangaan, u heeft een voorschot betaald. Dan moet u achteraf de onvriendelijkheid van het personeel niet inroepen om de overeenkomst te laten ontbinden. `
Klaarblijkelijk sprak ik dan daarvoor geen Nederlands. :-)

De afstand was de oorspronkelijke reden waarom mij echtgenote persé in dat hotel een kamer wou boeken. Toen ze bleek zich vergist te hebben was de onvriendelijkheid de reden waarom ik het nu wil annuleren...

Bovendien ben ik van mening niet te moeten informeren naar dergelijke zaken..

Het moet uiteraard van beide kanten komen. Als u niet van mening bent dat u naar dergelijke zaken dient te informeren is dat uw goed recht. Maar hou dan ook in het achterhoofd dat het zou kunnen gebeuren dat u een hotelkamer boekt die u niet kan annuleren.
Het lijkt me de elementaire logica zelf dat dergerlijke informatie op de 1 of andere manier moet worden ter beschikking gesteld. Zoals eerder gezegd had ik op het moment van de reservatie niet echt een rede om een annulatie te overwegen. Om die reden ook heb ik niet expliciet naar de voorwaarden voor een annulatie gevraagd.
Lijkt mij persoonlijk niet zo onlogisch..
Als u iets aangeraden wordt door iemand die er jaren gewoond heeft betwijifel ik dat u dat zou doen...

Een normaal zorgvuldig en redelijke persoon (zoals hierboven reeds vermeld) wordt geacht dit wel te doen.
Een normaal zorgvuldig en redelijk persoon zou waarschijnlijk verwachten dat de informatie hem geleverd door personen die er al hun hele leven wonen accuraat is... De enige die dit kon verifiëren was mijn echtgenote. Zij kende beide hotels, maar heeft zich eenvoudigweg van locatie vergist.

En eens te meer moet ik vaststellen dat de toon van het gesprek niet de juiste richting uitgaat. Ik weel nl. nu nog steeds niet HOE ik het best aanoak. Opzeggen via telefoon/Fax/mail/aangetekened schrijven? Op het luik over eventuele wettelijke bepalingen van een annualtie is ondertussen al uitgebreid genoeg geantwoord.

De rest is vrij irrelevant... het andere hotel is al geboekt... Of ik nu mijn geld terugkrijg of niet, we logeren er niet... de eigenlijke defintie van een annulatie... Tenzij me u gaat vertellen dat ze u ook kunnen dwingen om daar te gaan logeren?

wonderingwhy
Topic Starter
Berichten: 118

#24 , 13 jun 2012 00:15

Al eens geprobeert met de direktie van het hotel in gesprek te komen en niet met de receptie? Maakt het hotel deel uit van een keten? Dan de hoofdzetel eens kontakteren.
Ik heb nog niet de tijd gevonden om dit te proberen nee. Ik zou liever eerst mijn defintieve annulering willen bekendmaken, om pas daarna in contact te geraken met de directie. In hoop daar een bruikbaarder antwoord te krijgen dan dat van zaterdag.

Ik vraag me alleen af hoe ik dit best doe? Stap ik best eerst even naar een advocaat, of stuur ik gewoon een schrijven en regel ik het in de minne met de directie?

VDG2
Berichten: 785

#25 , 13 jun 2012 00:23

Stuur gewoon een mail, fax, aangetekend schrijven.

wonderingwhy
Topic Starter
Berichten: 118

#26 , 13 jun 2012 00:43

Soms wordt er dus WEL op voorhand betaald, zonder annuleringsmogelijkheden. Ik werk ook al JAREN met booking.com en boek regelmatig zo'n formule, omdat die inderdaad vaak goedkoper uitkomt dan een formule die geannuleerd kan worden. Het bedrag wordt dan onmiddellijk aangerekend. In de andere gevallen betaal je inderdaad in het hotel. Maar dat zijn zaken die je goed op voorhand hebt kunnen lezen op de site en waar je mee akkoord gaat.

Hoe het elders gebeurt is echter niet relevant ... De vraag is onder welke voorwaarden dat hotel zijn boekingen regelt. Als die een eigen beleid hebben waarbij annuleren niet mogelijk is, dan moet u alles betalen. Ook als u niets getekend hebt, kan het betalen van de eerste schijf al gezien worden als een akkoord met de overeenkomst. Dat voorschot ziet u zeker niet meer terug. Of u er onderuitkomt zonder de rest te betalen hangt af van wat u getekend hebt e.d. ...

Ik snap eigenlijk ook niet hoe die vergissing is kunnen gebeuren ...

Lenny
Nog een schoolvoorbeeld van een belerende post.

Het feit dat we op voorhand moesten betalen stoort mij niet, boek je een reis, dan dien je die meestal ook op voorhand te betalen. Wat me stoorde is de wijze daar op.;. Aan de receptie stond een bericht waarop duidelijk te lezen stond dat alle verblijven de dag van het inchecken moeten volstort worden. Voor het betalen met de bankkaart was het voldoende om nu al 1 dag te betalen en de rest de dag van het inchecken, na het betalen moest dit plots binnen de week gebeuren.

Beste Lenny dat is wat ons stoorde. Dat is de reden waarom wij willen annuleren nu blijkt dat mijn echtgenote zich vergist heeft.

Hoe het er aan toe gaat op andere plekken is logischer wijs wel relevant. Het vormt de maatstaf waarmee je je ervaringen op andere plekken gaat vergelijken. Ik vond de reactie op het hotel zo bevreemdend dat ik me hier even kwam informeren.

Verder staat in mijn vorige posts duidelijk te lezen dat:

- We volgens het hotel het geld van de 1ste dag terugkrijgen als de kamer verhuurd geraakt.
- We NIETS hebben getekend
- Er NERGENS melding wordt gemaakt van een 2de dag, buiten een kanttekening die zij ergens eventueel gemaakt heeft.
- Mijn echtgenote van daar is, en zich eenvoudig van hotel vergist heeft.

Me dunkt dat er veel mensen hier een gebrek aan verbeelding hebben als ze zich dat niet kunnen voorstellen. :-)

VDG2
Berichten: 785

#27 , 13 jun 2012 01:07

1) als u toezegging heeft gekregen uw geld terug te krijgen indien de kamer verhuurd wordt, zie ik geen enkel probleem gezien het nog ver in de toekomst ligt.
2) u hoeft ook nies te tekenen. Koop is gestoeld op consensualisme, de wil van de partijen, als vraag en aanbod elkaar ontmoeten, is voldoende om een overeenkomst tot stand te doen komen. De betaling is eveneens een expliciete aanvaarding van die overeenkomst, de door u ontvangen factuur dient als bewijs.
3) u mag van geluk spreken, gezien ze u de tweede dag alvast niet kunnen aanrekenen.
4) vergissen is menselijk. Hoewel in dit geval de vergissing makkelijk had voorkomen kunnen worden. (googlemaps)

Al uw vragen lijken mij beantwoord. Case closed

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#28 , 13 jun 2012 01:19

Soms wordt er dus WEL op voorhand betaald, zonder annuleringsmogelijkheden. Ik werk ook al JAREN met booking.com en boek regelmatig zo'n formule, omdat die inderdaad vaak goedkoper uitkomt dan een formule die geannuleerd kan worden. Het bedrag wordt dan onmiddellijk aangerekend. In de andere gevallen betaal je inderdaad in het hotel. Maar dat zijn zaken die je goed op voorhand hebt kunnen lezen op de site en waar je mee akkoord gaat.

Hoe het elders gebeurt is echter niet relevant ... De vraag is onder welke voorwaarden dat hotel zijn boekingen regelt. Als die een eigen beleid hebben waarbij annuleren niet mogelijk is, dan moet u alles betalen. Ook als u niets getekend hebt, kan het betalen van de eerste schijf al gezien worden als een akkoord met de overeenkomst. Dat voorschot ziet u zeker niet meer terug. Of u er onderuitkomt zonder de rest te betalen hangt af van wat u getekend hebt e.d. ...

Ik snap eigenlijk ook niet hoe die vergissing is kunnen gebeuren ...

Lenny
Nog een schoolvoorbeeld van een belerende post.

Het feit dat we op voorhand moesten betalen stoort mij niet, boek je een reis, dan dien je die meestal ook op voorhand te betalen. Wat me stoorde is de wijze daar op.;. Aan de receptie stond een bericht waarop duidelijk te lezen stond dat alle verblijven de dag van het inchecken moeten volstort worden. Voor het betalen met de bankkaart was het voldoende om nu al 1 dag te betalen en de rest de dag van het inchecken, na het betalen moest dit plots binnen de week gebeuren.

Beste Lenny dat is wat ons stoorde. Dat is de reden waarom wij willen annuleren nu blijkt dat mijn echtgenote zich vergist heeft.

Hoe het er aan toe gaat op andere plekken is logischer wijs wel relevant. Het vormt de maatstaf waarmee je je ervaringen op andere plekken gaat vergelijken. Ik vond de reactie op het hotel zo bevreemdend dat ik me hier even kwam informeren.
U mag het zo belerend noemen als u maar wil. Mensen willen u hier alleen helpen en u behoeden voor een toekomstige identieke fout. Maar als u bij hoog en laag blijft beweren dat in alle hotels zonder problemen geannuleerd kan worden (wat geen waar is, zoals zowel ik als een andere poster hebben bevestigd) en als u wilt blijven geloven dat deftige bedrijven altijd uit eigen beweging alle nodige informatie zullen geven, dan zult u nog veel bedrogen worden.

U annuleert niet omwille van de onbeleefdheid maar omdat het niet het juiste hotel was. Als u vond dat ze zo onbeleefd waren, waarom hebt u daar dan geboekt? Als u het zo raar vond dat u direct alles moest betalen, waarom dan boeken?

Echt ... men probeert u hier alleen maar te helpen, maar soms is de waarheid nu eenmaal iets wat we niet graag horen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

wonderingwhy
Topic Starter
Berichten: 118

#29 , 13 jun 2012 12:59

U mag het zo belerend noemen als u maar wil. Mensen willen u hier alleen helpen en u behoeden voor een toekomstige identieke fout. Maar als u bij hoog en laag blijft beweren dat in alle hotels zonder problemen geannuleerd kan worden (wat geen waar is, zoals zowel ik als een andere poster hebben bevestigd) en als u wilt blijven geloven dat deftige bedrijven altijd uit eigen beweging alle nodige informatie zullen geven, dan zult u nog veel bedrogen worden.
Ik heb iets dergerlijks nergens beweerd. Ik vond het gewoon bizar, meer niet... Voor het overige dacht ik de exacte voorwaarden wel op de site of zo te vinden. Ik ben nu eenmaal niet verbaal ingesteld, en heb niet de gewoonte om dergerlijke dingen mondeling te vragen, zeker niet zonder reden. Op het moment van het reserveren had ik er geen reden toe, dus vroeg ik er niet naar.

Een deftig bedrijf geeft nu eenmaal dergerlijke gegevens vrij. Normaliter was ik zelfs het hotel niet binnengegaan, maar zoals eerder gezegd stond mijn echtgenote op een kamer daar, aangezien het "vlak bij" de feestzaal lag.
Ik heb dit al tot bedroevens toe uitgelegd, en snap niet waarom u er tegen in blijft gaan...
U annuleert niet omwille van de onbeleefdheid maar omdat het niet het juiste hotel was. Als u vond dat ze zo onbeleefd waren, waarom hebt u daar dan geboekt? Als u het zo raar vond dat u direct alles moest betalen, waarom dan boeken?
Voor de 100 000ste keer: ik annuleer vanwege de onbeleefdheid. Het hotel waar ik nu geboekt hebt ligt op meer dan 10 km afstand van de feestzaal. De locatie heeft er anders gezegd niets mee van doen. U heeft het blijkbaar moeilijk met dat concept?

Waarom geboekt:
- Mijn echtgenote wou een kamer vlakbij de feestzaal.
- Mijn echtgenote wist 2 hotels zijn vlakbij de feestzaal, het hotel waar wij geboekt hadden was naar haar weten het dichtstbijzijndste.
- Mij stonden er van in het begin al een aantal zaken niet aan, doch zij bleef staan op een kamer vanwege de bovengenoemde redenen. Ik verkoos hier geen punt van te maken, en deed wat ze mij vroeg.

Ik vond het gegeven om gans het verblijf op voorhand te moeten betalen ongebruikelijk, maar niet een reden om er moeilijk over te gaan doen. Bovendien was er oorspronkelijk alleen gevraagd om een voorschot. Pas na het betalen kregen we pas te horen het ganse bedrag binnen de week te moeten volstoren, 5 minuten daarvoor mochten we de rest betalen de dag van het inchecken.
U kan me niet beweren dergerlijke praktijken normaal te vinden?
Echt ... men probeert u hier alleen maar te helpen, maar soms is de waarheid nu eenmaal iets wat we niet graag horen.
Welke waarheid?

Ik geef u de reden op van mijn annulatie, u weigert die blijkbaar te aanvaarden en geeft er uw eigen reden voor op. Ik heb nl. nergens beweerd te annuleren wegens de locatie. Ik had er geboekt wegens de locatie, de annulatie was wegens de onbeleefdheid. Punt, andere lijn...

Al wat u doet momenteel is de situatie in vraag stellen, afgaande op uw antwoorden duidelijk zonder mijn posts volledig gelezen te hebben.

vtec
Berichten: 170

#30 , 13 jun 2012 13:44

Ik zou in de plaats van topicstarter een kort maar vriendelijk mailtje sturen naar het hotel in kwestie om de reservatie te annuleren en vragen om het voorschot terug te krijgen. Nee heb je, ja kan je krijgen. Niks zeggen over de reden (afstand), uw teleurstelling (receptioniste) en hou in het achterhoofd dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn :wink:

Terug naar “Andere”