winkel verkoopt kledij met foutjes

knokkie
Topic Starter

winkel verkoopt kledij met foutjes

#1 , 02 jun 2012 21:27

Situatie is als volgt:begin maart was er in een gekende kledingzaak/keten een promotie van een 'nieuw' kledingmerk die in Belgie recent op de markt gekomen is.De promotie was 2+1 gratis,goedkoopste artikel was gratis.Ik naar de winkel en 3t-shirts gekocht,aan 35€ per stuk,wat er op neer komt dat ik 70€ betaald heb voor 3 shirts.Door het slechte weer shirts nog niet veel kunnen aandoen,behalve de laatste weken.En daarbij viel het me op dat er bij alle 3 de shirts het etiket van de wasvoorschriften een knipje was gegeven,met een schaar. En ik weet dat dit het teken is dat ze gebruiken als er defaults aan kleding is....

En idd,aan alle 3 de shirts waren er kleine foutjes,gaande van uitgelopen verf,of print niet oke!!!

Ik gebeld naar hoofdkantoor van de winkel en daar iemand van de dienst aankoop aan de lijn gehad,en die bevestigde me dat er idd problemen geweest zijn met dit merk,maar dat normaal gezien alles gecontroleerd is geweest en dat deze shirts dus toevallig in de rekken zijn gekomen.De dame excuseerde zich ruim en stelde me voor om de 3shirts terug te betalen(als compensatie)Ik naar de winkel dus ff later waar ik mijn verhaal nog es deed naar de verkoopster en die belde op haar beurt nog es naar het hoofdkantoor die dus bevestigde dat ik de 3shirts terugbetaald mocht krijgen!

Nu komt het,terwijl de verkoopster aan de telefoon was ben ik es gaan neuzen in de kleding van dit merk dat op dit ogenblik in de rekken hangt en nu loopt deze actie van 2+1 gratis ook weer!En wat bleek?In alle kledij was er in het etiket een knipje gegeven ,en was het dus weer kleding met fouten die in de rekken hing!!!!!!Toen ik dit zei tegen de verkoopster,knikte ze 'verlegen' en knikte ze dat ze het wist!!!

Kan dit zomaar???Bewust kledij met fouten in de winkelrekken verkopen???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 02 jun 2012 21:32

De klant kan op dat moment zien welke kledij hij koopt en de prijs ervoor, als hij daarmee akkoord is...
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Turaki

#3 , 02 jun 2012 21:33

Volgens mij mag dit, op voorwaarde dat de klant hier over geïnformeerd wordt. Dit zomaar doen, zonder te informeren daarentegen...

Reclame

knokkie
Topic Starter

#4 , 03 jun 2012 22:23

Vanzelfsprekend is de klant hierover niet geinformeerd!!!En doen ze dus alsof hun neus bloed!Het hangt nergens uit hé in de winkel dat er foutjes in de kleding zitten,alleen een knipje in het wasvoorschriftenetiket,en dan weet de gewone leek nog niet wat dit wil betekenen!!

Creatief

#5 , 03 jun 2012 22:49

Vanzelfsprekend is de klant hierover niet geinformeerd!!!En doen ze dus alsof hun neus bloed!Het hangt nergens uit hé in de winkel dat er foutjes in de kleding zitten,alleen een knipje in het wasvoorschriftenetiket,en dan weet de gewone leek nog niet wat dit wil betekenen!!
Welke klant zou dit truucje niet kennen? TS is vermoedelijk gaan winkelen in een Outletwinkel, zoals in de shoppingcentra van Roermond, Maasmechelen Village, ... Ouletwinkels zijn hier voor gekend als de artikels afgeprijsd zijn.

Onze kinds gaan er graag winkelen, maar kijken de textiel zeer goed na op fouten. Wanneer de fout niet kan hersteld worden door een ervaren naaister, laten ze de kledingstukken links liggen. Indien ze vinden dat het maar om een klein foutje gaat, dan stappen ze hiermee naar de naaister, die de kledingsstukken herstelt tegen 2 of 3 €.

Nu weeet je waarom ook jongeren en soms kansarmen met merkkleding rondloopt! Ze lopen in een foute wereld rond! :D :D :D

knokkie
Topic Starter

#6 , 04 jun 2012 07:31

Creatief,

ik ben niet gaan shoppen in een outletwinkel maar in een gekende jeanswinkel(3letters en het rijmt op SEB :-p ) Dus van kledij met foutjes verkopen mag er in zo een winkel helemaal geen sprake zijn,je koopt er trouwens kledij aan de volle pot dus....!
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat wanneer je eender welke kledingzaak binnenstapt en je koopt iets van kledij dat je die moet beginnen controleren op fouten??!!

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 jun 2012 14:55

Welke klant zou dit truucje niet kennen?
Ik. Het is de eerste keer dat ik dit hoor. Goed om te weten dat ik op de etiketten moet letten als ik kleding koop...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 jun 2012 16:26

Wist ik ook niet. Niet dat ik zo dikwijls met mijn echtgenote mee ge shoppen. Zal het haar wel even vertellen.

Terug naar “Andere”