Gebruik toilet in Restaurant

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Gebruik toilet in Restaurant

#31 , 21 jun 2017 17:47

Het is toch niet omdat men kritiek heeft op betalend plassen, dan met de pipi madam denigrerend bekijkt? Uw bord moet ook worden afgewassen, daarvoor betaal je toch ook niet extra? Is dat dan ook denigrerend tegenover het afwassend keukenpersoneel? Dat het restaurant moet gekuist worden zit evenwel weer mee in de kosten, alleen het toiletgebruik dus niet?
Weet u dat vroeger de pipi madam moesten betalen om ergens pipi madam te mogen zijn zelfs werd er opbod gedaan op deze job.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#32 , 29 jun 2017 21:36


Weet u dat vroeger de pipi madam moesten betalen om ergens pipi madam te mogen zijn zelfs werd er opbod gedaan op deze job.
haja, de job van pipimadam in het Centraal Station was inderdaad goud waard en die functie werd inderdaad per opbod verkocht. Maar dat zijn openbare plaatsen.

Nu, ik begrijp dat men geld vraagt in restaurants waar ook vb. passanten even komen om te plassen zonder iets te consumeren. Daarvoor zou ik ook laten betalen. Desnoods geef je de etende/drinkende klanten een jeton in geval zij ook even "moeten".

jef007
Berichten: 1679

#33 , 30 jun 2017 10:54

in een Brussels Exqui koffiehuisje staat er op u< kasticket een code waarmee je de deur van het toilet kan openen
geheel gratis mits het nuttigen van een koffie uiteraard

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#34 , 30 jun 2017 12:10

Heb ooit meegemaakt dat in een horecazaak op de Groenplaats in Antwerpen een hele bus Olanders (zeker 50 man) naar het toilet ging, zonder dat ook maar 1 man van die bende iets consumeerde. Ondertussen blokkeerden ze de hele zaak, want in het sanitaire deel konden nu eenmaal geen 50 man binnen . De bediening werd quasi onmogelijk, en toen de uitbater hen de deur wilde wijzen , werden ze nog kwaad ook. Ik denk dat ze juist in die zaak kwamen omdat er geen toiletdame zat, hetgeen in andere zaken soms wel was :evil:

WP002
Berichten: 1479

#35 , 30 jun 2017 18:06

Heb ooit meegemaakt dat in een horecazaak op de Groenplaats in Antwerpen een hele bus Olanders (zeker 50 man) naar het toilet ging, zonder dat ook maar 1 man van die bende iets consumeerde. Ondertussen blokkeerden ze de hele zaak, want in het sanitaire deel konden nu eenmaal geen 50 man binnen . De bediening werd quasi onmogelijk, en toen de uitbater hen de deur wilde wijzen , werden ze nog kwaad ook. Ik denk dat ze juist in die zaak kwamen omdat er geen toiletdame zat, hetgeen in andere zaken soms wel was :evil:
Als nu overal betalen voor toiletten zou worden verboden, dan is het probleem ineens ook draaglijk voor de zaken die nu als enige gratis toiletbezoek toestaan. Zoiets kan: in Ierland bijvoorbeeld mag je in elke horecazaak zonder problemen een plasje gaan maken. Toiletmadammen zijn daar niet in de cultuur ingebakken.

Magikietsvragen
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#36 , 08 jul 2017 16:37

Ik had een toiletbezoek gehad tijdens sluitingstijd ook al staat er 'alleen voor klanten geschikt voor toilet gebruik' toch komen ze om toilet te gebruiken, weet je wat ze zeggen 'Dat is de wet.' om van wille gratis naar toilet te gaan.
En ik vroeg me af waar voor hangt die papier voor? Maar de deur stond open voor frisse lucht.
Kan mensen niet lezen gewoon binnen stormen met geen manieren?

Toen ik die papier van toilet voor klanten of moet betalen nog niet had.
Was het nog open toilet.
Sommigen betalen zelfs voor minstens 50 cent om toilet bezoek.
1 keer had ik een toiletbezoeker gehad om toilet te gebruiken ik zeg zo het kost u 5 euro.
Mijn ogen groot open 'ze betalen echt'.

Terug naar “Andere”