Tweedehands voertuig verkoop particulier tot particulier

stijnP
Topic Starter
Berichten: 32

Tweedehands voertuig verkoop particulier tot particulier

#1 , 09 mar 2012 13:49

Dag allen,

ik ben 1 week in contact geweest met iemand die zijn voertuig wilt verkopen. Ik ben 2 keer een testrit gaan maken en na de 2e testrit was ik overtuigd en wou het voertuig kopen. De "verkoper" zei ook dat het voertuig in perfect staat was, nooit problemen mee gehad etc etc... Ik heb hem al een voorschot van 500 euro gestort. We hebben nog geen verkoopsovereenkomst getekend of iets dergelijk. Het enige wat we tot nu toe gedaan hebben is dat hij me een voorschot heeft gevraagd en ik hem deze gestort heb.

Normaal zou ik de auto vandaag mogen gaan halen maar dat gaat opeens niet meer. Ik zou hem zondag pas kunnen halen omdat hij het voertuig nog nodig heeft dit weekend.

Dit vond ik verdacht en besloot om naar de garage te bellen waar deze auto op onderhoud is geweest om de historiek op te vragen.

Ze wisten me dingen te vertellen dat de auto al een aanrijding heeft meegemaakt waarbij de achterbumper is vervangen moeten worden, de motor problemen had met vermogen en verbruik en dat het scharnier van de hoedeplank kapot was. Deze dingen heeft de verkoper me niet meegedeeld.

Ik heb hem nu een mail gestuurd naar de "verkoper" dat ik wil afzien van de verkoop en mijn voorschot graag zou terug willen.

Nu zegt de verkoper dat hij zijn advocaat gaat inschakelen en dat hij het hier niet gaat bij laten omdat hij kosten heeft moeten maken voor deze verkoop (garage, keuring, uitschrijven van voertuig)

Hij beweert dat hij zijn voertuig al heeft uitgeschreven... Maar dit kan toch niet vermits hij van plan was zijn voertuig dit weekend nog te gebruiken.


Anyway, hoe moet dit nu weer verder... Kan hij mijn voorschot houden en niet meer teruggeven?

Groeten,

Stijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 09 mar 2012 13:55

Heb je het inschrijvingsboekje gezien moet geperforeerd zijn.
Is er een carpas?

stijnP
Topic Starter
Berichten: 32

#3 , 09 mar 2012 14:01

Dag Franciscus,

ik heb nog niets gezien van die documenten. Ik weet niet of er een carpass is en of het inschrijvingsboekje geperforeerd is.

Het enige dat ik weet is dat hij gisteren naar de keuring is geweest.

Ik vind dat hij belangrijke informatie heeft achtergehouden over het voertuig en me op een verkeerd been heeft gezet. Hij zegt ook dat hij mijn voorschot niet gaat terugstorten omdat dat bindend is.

Groeten

Reclame

Terug naar “Andere”