Probleem met touroperator
Geplaatst: 29 jan 2007 16:27
LS,
Voor mijn laatste reis vroeg ik voor een bepaald hotel aan de touroperator een kamer met zeezicht. In de algemene voorwaarden stond dat men niet kan garanderen dat er altijd zo'n kamer beschikbaar is.
Op de voucher van het hotel stond expliciet "seaview" vermeld.
En, u raadt het al, ter plaatse aangekomen was er geen kamer met zeezicht beschikbaar, maar mits een bepaalde som op te leggen kon het wel...
Ik ben daar niet op ingegaan en heb een schadevergoeding van de touroperator gevraagd
Mijn mening is dat de bijzondere voorwaarden - de hotelvoucher - primeert op de algemene voorwaarden uit de catalogus.
Is deze interpretatie correct en maak ik een kans voor de Geschillen Commissie Reizen gelijk te halen?
Bedankt voor het advies.
Luc
Voor mijn laatste reis vroeg ik voor een bepaald hotel aan de touroperator een kamer met zeezicht. In de algemene voorwaarden stond dat men niet kan garanderen dat er altijd zo'n kamer beschikbaar is.
Op de voucher van het hotel stond expliciet "seaview" vermeld.
En, u raadt het al, ter plaatse aangekomen was er geen kamer met zeezicht beschikbaar, maar mits een bepaalde som op te leggen kon het wel...
Ik ben daar niet op ingegaan en heb een schadevergoeding van de touroperator gevraagd
Mijn mening is dat de bijzondere voorwaarden - de hotelvoucher - primeert op de algemene voorwaarden uit de catalogus.
Is deze interpretatie correct en maak ik een kans voor de Geschillen Commissie Reizen gelijk te halen?
Bedankt voor het advies.
Luc